۵ دلیل سالم و علمی برای خودارضایی

143690204

خودارضایی همه تاثیرات مفید یک رابطه جنسی را ندارد ولی مطمئن ترین سکسِ ممکن با فردی است که خیلی خوب وی را می شناسید و اعتماد دارید. طبیعی است اگر زیاد صورت بگیرد ضرر داشته باشد مثل هر چیز دیگر…

اما با این وجود دلایل زیادی نیز وجود دارد که خودارضایی را به قول دکتر Gloria Brame متخصص سکسولوژیست، بخشی از فعالیت سالم جنسی انسان ها ساخته است. به عبارت دیگر همانطور که مسواک زدن مدوام، باعث تمیزی دندان و لثه خواهد بود خودارضایی نیز به سالم بودن مسیر لوله های اطراف آلت تناسلی منجر خواهد گشت.

این هم ۵ دلیل مشخص برای انجام خودارضایی:

 پیشگیری از سرطان

یک تحقیق منتشر شده در استرالیا اعلام کرده است که مردانی که ۵ بار در هفته با سکس یا خودارضایی به تخلیه اسپرم  می رسند ۳۰ درصد کمتر از بقیه شانس گرفتن سرطان پروستان دارند. به نظر می رسد ضمن تخلیه اسپرم ها، مواد زائد و مسموم در بین لوله های اطراف مجرای ادرار نیز دفع می شوند.

استواری بیشتر آلت مردانه

در سنین بعد از جوانی، تمام ماهیچه های بدن به مرور زمان، ضعیف تر می شوند. اما تخلیه مداوم و هفتگی از طریق سکس یا خودارضایی، باعث تقویت ماهیچه های شکم، پهلو و مثانه خواهند شد که نقش تعیین کننده در ثبات و پایداری آلت دارند.

جلوگیری از زودانزالی

دکتر Brame معتقد است خودارضایی یک ساعت قبل از رابطه جنسی به شما قدرت کنترل بیشتری می دهد. اجرای این برنامه یکنفره معمولا دو دقیقه طول می شکشد. اگر سعی شود مدت اجرا را به ۳ دقیقه افزایش دهید تمرینی برای کنترل ارگاسم خواهد بود. زمان رسیدن به اوج را هر چه بیشتر به عقب بیاندازید بر خودتان مسلط تر خواهید شد. به همان صورت برای هر مرد حدود ۵۰ بار تماس کافی است تا به رضایتمندی مورد نظر برسد که این عدد را نیز می توان از طریق مکث های پیاپی در حین اجرا، به دو برابر هم رساند.

بالا رفتن قدرت دفاع طبیعی بدن

پزشک متخصص هورمون درمانی دکتر Landa می گوید ارضا شدن باعث تنظیم هورمون کورتیزول در بدن می شود. در باور عمومی هورمون کورتیزول علامت تنش و خستگی و عصبیت می باشد ولی وی می گوید تنظیم کورتیزول باعث بالا رفتن قدرت دفاع طبیعی بدن خواهد شد

باعث شادی و سرحالی می شود

ارگاسم، قوی ترین داروی مخدر طبیعی است که با خود مقدار زیادی مواد شیمیایی شادیبخش و آرامبخش نظیر دوپامین و آکسی توسین در درون مغز ترشح می کند که تاثیرات شادی آور و لذتبخشی ایجاد می کنند. دکتر Brame ایجاد می کند. اسکن های تهیه شده از مغز یک معتاد که به مواد مخدر دست یافته است و مغز انسانی که ارگاسم داشته است خیلی شبیه هم هستند.

این واقعیت را هم هم نمی شود انکار کرد که در بسیاری از موادرد دسترسی به شریک جنسی وجود ندارد و سالمترین و بی خطرترین و حتی گاهی شریفترین کار، تخلیه جنسی از طریق عشقورزی با خود است.

 

5 Reasons You Should Masturbate Tonight

http://www.menshealth.com/sex-women/5-reasons-you-should-masturbate-tonight

Image Source

Beat It: 9 Ways Masturbation is Good for Your Health

More from مرد روز
10 پرتره از دوران حاملگی
عکاس آرژانتینی Sophie Starzenski در مجموعه جدید آثارش با عنوان «۴۰ هفته...
Read More