دو خبر بد و دو خبر خوب در باره ویروس کرونا

خبر بد اول – هر ساله چهار ویروس کرونای فصلی ( در زمستان و بهار ) به صورت نوعی سرماخوردگی توام با مشکلات تنفسی، گریبان بشر را می گیرند. بر اساس جدیدترین نظریه ها، امکان زیادی وجود دارد که کرونای جدید نیز هر ساله در فصل زمستان و بهار در بین انسانها شیوع پیدا کند.

خبر بد دوم – با وجود همه محدودیت ها، قرنطینه ها و پیشگیری ها، کرونای جدید امکان زیاد دارد که تبدیل به یک واگیر جهانی شود و بین ۴۰ تا ۷۰ درصد بشر را مبتلا سازد.

دلیل اصلی اش هم این است که کرونای جدید بدون اینکه هیچ علامتی از سرماخوردگی یا تب و یا حتی سرفه بروز دهد افراد را ناقل بیماری می سازد. براساس آخرین تحقیقات، ۱۴ درصد افراد مبتلا به کرونای جدید، حتی احساس ناخوشی هم نکردند. ضمن انکه آمارها نشان می دهد در ۸۰ درصد موارد، کرونا علائم خفیفی دارد و مقاومت بدن انسان ها می تواند آن را دفع کند.

خبر خوب اول –  آمار تلفات جانی برای ویروس کرونای جدید حدود ۲ نفر در هر ۱۰۰ نفر برآورد شده است ولی حقیقت این است که آمار اصلی خیلی کمتر خواهد بود چون درصد افرادی که کرونا گرفته اند و جایی درج نشده است خیلی فروان است.

تعداد زیادی از مبتلایان به این کرونا حتی خودشان هم خبر نداشتند و بعد از مدتی بدون مراجعه به مراکز درمانی خوب شدند. برای همین آمار مرگ و میر شاید حتی ۲ در هر ۱۰۰۰ نفر مبتلا باشد.

خبر خوب دوم –  محاسبات متخصصین صنعت داروسازی حکایت از این دارد که حدود ۱۲ الی ۱۸ ماه دیگر واکسن  کرونای جدید تهیه خواهد شد.

ساختن واکسن برای  ویروس ها معمولا هزینه زیادی می خواهد و نیاز به زمان طولانی برای عبور از مراحل  ساخت قدم به قدم و تضمین شده دارد. ولی مسری بودن شدید این کرونا و  احتمال بازگشت مجدد آن در  سال های بعد، کمپانی های بزرگ و کوچک داروسازی را به رقابتی شدید برای ساختن هر چه سریعتر واکسن بکشاند.

 

 

You’re Likely to Get the Coronavirus

Experts envision two scenarios if the new coronavirus isn’t contained

Community Spread of nCoV2019: Is Endemicity Possible

More from مرد روز
چرا بعضی زنان مسن تر، دنبال مردان جوان هستند
یکی از  اتفاقات همیشگی در دنیای زناشویی، وصلت مردان با زنان خیلی...
Read More