بیماری کرونا در ۸۰ درصد موارد خفیف است ولی

در کشورهایی مثل ایران که نمی شود به آمار و مدیریت بهداشتی اطمینان کرد بهتر است تردد روزانه تان در مراکز عمومی را به حداقل برسانید.

حتما برای خیلی ها غیرممکن است ولی اگر می توانید خودتان را برای حداقل ۲ هفته قرنطینه کنید. این هزینه حیاتی را برای خودتان و عزیزان تان به هر قیمتی بپردازید.

خطر مرگ و میر این ویروس پایین است ولی قدرت شیوعش بالا است و گسترده شدن این ویروس می تواند باعث بحران و شوک روحی و حتی اقتصادی برای جامعه باشد.

اخرین تحقیقات نشان می دهد که علايم حاد بیماری کرونا در بین حدود ۵ درصد مبتلایان بروز کرده است که اکثرشان سالمندان هستند. افراد مسن با بیماری های مزمن نظیر قند خون، پیوند کلیه و کادر درمانی بیمارستانها نیز جزو آسیب پذیرها هستند.

بیشتر از عادت معمول، مسائل بهداشتی نظیر شستن کامل دست، پوشاندن دهان و بینی هنگام عطسه و سرفه، پختن کامل گوشت و تخم مرغ را رعایت کنند.

افراد اگر علائم ابتلا به بیماری کرونا نظیر سرفه، تب و نفس تنگی دارید سالمترین کار این است که خودتان را برای جلوگیری از سرایت به دیگران، حتما در خانه قرنطینه کنید.

دو مورد اول ابتلا به کرونا در شهر تورونتو، یک زن و شوهر چینی بودند. هر دوی آنها از سفر استان ووهان برمی گشتند و بعد از بروز علائم بیماری، خودشان را در خانه قرنطینه کردند. البته مراکز درمانی اعلام کردند اگر علائم بیماری حاد بشود خبر دهند. وقتی شوهر کمی حالش بدتر شد به بیمارستان منتقل شد و بعد از بهبودی و مدت قرنطینه، ترخیص شد.

براساس آمار جدید، ۸۰ درصد مبتلایان به این ویروس، علايم بیماری شان خفیف و معمولی است. علايم حاد این بیماری فقط در بین حدود ۵ درصد مبتلایان بروز کرده است

جدول زیر درصد مرگ و میر ناشی از کرونا را براساس سن نشان داده است.  زیر ۴۰ ساله ها دو دهم درصد احتمال تلفات جانی نشان داده اند.  زیر ۹ ساله ها به نظر می رسد در مقابل این ویروس کاملا مقاوم هستند.

Vast Majority of Coronavirus Infections Are Mild, Huge Study Has Revealed