تحقیقات گسترده نشان داد یک گروه از ژن‌ها، منشا بیماری‌های روانی هستند

بررسی مشترک دانشمندان دانشگاه امریکایی و یک موسسه تحقیقات بین المللی ژنتیک، گویای این حقیقت است که فعل و انفعالات یک مجموعه از ژن ها، باعث بیماری های روانی در انسانها می شوند.

ژن ها به طور طبیعی قطعات ثابت ساختمان دی ان ای انسان هستند ولی خودشان بر اساس تغییرات و فعل و انفعالاتی که با سایر ژنها ایجاد می کنند  قادر هستند رفتار و تاثیرات متفاوتی در بدن انسان ایجاد کنند.

مقاله منتشر شده در  فصلنامه « ژن» بر اساس وسیع ترین نمونه های موجود، متوجه شد که به طور مشخص ۱۰۹ ژن انسانی در پیدایش انواع بیماری های روانی انسانها نقش دارند.

در این تحقیق، متخصصین از تکنیکی استفاده کردند که آنها را قادر ساخت آرشیو اطلاعات ژنتیکی حدود نیم میلیون انسان سالم ولی تحت نظر قرار گرفته و داده های ژنتیک مربوط به ۲۳۰ هزار نفر بیمار روحی و روانی را مورد بررسی قرار دهند.

کشف این حقیقت علمی که اکثریت بیماری های روانی، منشا مشترک شان در یک گروه مشخص از ژنها است می تواند یک قدم اساسی برای کنترل و درمان اختلالات بسیار شایعی باشند که ۲۵ درصد افراد در جوامع انسانی از آنها رنج می برند.

 

Largest study of its kind reveals that many psychiatric disorders arise from common genes

https://www.sciencedaily.com/releases/2019/12/191212142634.htm

Story Source:

Materials provided by Massachusetts General Hospital. Note: Content may be edited for style and length.

Journal Reference:

Phil H. Lee et al. Genomic Relationships, Novel Loci, and Pleiotropic Mechanisms across Eight Psychiatric Disorders. Cell, 2019; 179 (7): 1469 DOI: 10.1016/j.cell.2019.11.020

Image Source
https://www.genengnews.com/

More from مرد روز
مردان آلمانی با شکم های باردار – تبلیغ آبجو
اگر عاشق نوشیدن آبجو باشید حتی در حد روزی یک لیوان، دیر...
Read More