موج جدید بازنشستگی در جوانی از طریق قناعت

بازنشستگی در جوانی از طریق قناعت شدید، هدف گروهی از نسل جوان تحصیلکرده امریکایی است که از آنها با عنوان Fire Community  یاد می کنند که مخفف کلمات انگلیسی برای «استقلال اقتصادی و بازنشستگی زودرس» می باشد.

این گروه از جوانان امریکایی فقط در باره استقلال اقتصادی و بازنشستگی در جوانی، رویا پردازی نمی کنند یا به کلاهبرداری و دزدیدن دسترنج دیگران، نمی اندیشند. همه آنها با داشتن تخصص و شغل خوب، قناعتی بسیار دقیق را پیشه می کنند. به شدت از مصرف غیرلازم جلوگیری می کنند. عامدانه برای چندین سال، مستاجر آپارتمان‌های بسیار کوچک یا مستاجرِ همخانه دیگران می شوند و با این کارها بخش اعظم درآمدشان را پس انداز می کنند.

دانیل ۳۶ ساله، وکیلی نیویورکی، حقوق سالانه اش۲۷۰ هزار دلار است و هر سال بیش از ۷۰ درصد درآمدش را پس انداز می کند. با حبوبات و برنج و زندگی بسیار ساده اش ۴۰۰ هزار دلار جمع کرده و امیدوار است ظرف ۳ سال دیگر خودش را بازنشسته کند.

جو اولسون و همسرش الی قبل از ۳۰ سالگی خود را به بازنشستگی رساندند. این زوج معلم با همین شیوه پس انداز و خرج نکردن های شان قبل از ۳۰ سالگی بازنشسته شدند تا بتوانند طوری زندگی کنند که واقعا دل شان می خواهد. این روزها آنها سفرهای طولانی برای خود تدارک می بینند و آن را در بلاگ شان می نویسند.

گرنت در ۳۰ سالگی و بعد از حدود ۶ سال کار تقریبا شبانه روزی، خود را بازنشسته کرده است. برای او مثل خیلی از ما، هر لحظه زندگی اش بسیار عزیز است ولی او  تصمیم قطعی گرفته است که آنها را به بهترین شکل ممکن و به شکلی که فقط خودش دوست دارد سپری کند.

 

بازنشستگی قبل از ۴۰ سالگی

بازنشسته های جوان امریکایی چه می خواهند

https://www.businessinsider.com/early-retirement-advice-what-to-know-before-retiring-early-2018-6

More from مرد روز
سه ویژگی جذاب مردانه
اکثر مردان تاکید زیادی روی قیافه شان دارد. فکر می کنند خوشتیپ...
Read More