راه جدید مجرد بودن از نظر Emma Watson یار خود بودن است

هنرپیشه معروف انگلیسی « اما واتسون» که حتما خیلی ها او را با بازی در فیلم های « هری پاتر» می شناسند به مناسبت ۳۰ساله شدن در یک مصاحبه اعلام کرد که مجرد بودن چیز بدی نیست و حتی افزود که موقعیتش را می تواند « یارخود بودن – self-partnered » بنامد.

این ادعای او البته فرق دارد با آنها که می گویند عاشق خودشان هستند و حتی با خودشان ازدواج می کنند. او در این مصاحبه نمی گوید که رابطه، عشق و حتی ازدواج را رد می کند. او فقط می گوید که با مجرد بودن خودش کنار آمده است و موقعیتی که دارد را دوست دارد.

حدود نصف افراد ۱۸ سال به بالای امریکا، مجرد هستند و افزایش آنها مختص امریکا نیست و مجردین همه شهرهای بزرگ دنیا، یکی از بزرگترین گروه های اجتماع هستند.

هر چه بر تعداد مجردین اضافه می شود شیوه های متفاوتی از مجرد بودن هم به ناگزیر شکل می گیرد. بعضی ها دل شان نمی خواهد مجرد باشند. بعضی ها آمادگی زندگی با یک نفر دیگر را ندارند. خیلی ها جدا شده اند و درصدی از آنها تصمیم آگاهانه گرفتند که همیشه مجرد بمانند.

اما یک تصور عمومی قدیمی هم وجود دارد که مجرد بودن را مثبت نمی بیند و حتی نشانه بی عرضگی و بدشانسی آنها می داند.

اکثریت مجردها ولی ترکیبی هستند از آنهایی که اگر امکانش باشد زندگی مشترک را هم جدی می گیرند و تجربه می کنند اما همه شان از یک ویژگی برخوردارند و آن اینکه از مجرد بودن خودشان راضی اند.

هنرپیشه ۳۰ ساله انگلیسی، در این مصاحبه دارد می گوید که بالاخره زندگی اش به او ثابت کرده است که مجردی بد و ناگوار و حتی ناگزیر نیست بلکه یک انتخاب است.

به نظر او زنان و مردان جوان و میانسال به خاطر توقعاتی که مربوط به نسل های قبل است لازم نیست مدام دلیل مجرد بودن شان را به دیگران توضیح دهند بخصوص اگر اعلام کنند که شریک خوبی برای زندگی خود هستند.

Photo by Broadimage/REX/Shutterstock