بازی‌های کامپیوتری، انسان‌شدن ما را کامل می‌سازند

پروفسور روانشناسی و ارتباطات و نویسنده کتاب «گم شده در بازی خوب» Pete Etchells معتقد است بازی های ویدئویی قادرند به سطحی از شعور و قضاوت در مغز برسند که هنر و سرگرمی ها قادر نبودند دست یابند.

بی دلیل نیست که کمپانی های معروف بازی های کامپیوتری چین و امریکا بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد دارند. براساس آخرین آمار، تعداد افرادی که بازی کامپیوتری می کنند ظرف دو سال آینده نزدیک به ۳ میلیارد نفر خواهد شد.

گروه سنی بین ۱۸ تا ۲۹ سال بیشترین تعداد بازی کنندگان بازی های کامپیوتری هستند ولی نیمی از افراد گروه سنی ۴۰ تا ۵۰ سال نیز بخشی از روزشان را مشغول بازی هستند. در یک تحقیق اروپایی معلوم شد که افراد بالای ۴۵ سال بیشتر از کودکان ۴ الی ۶ ساله، برای بازی های دیجیتال وقت صرف می کنند.

به نظر دکتر Pete Etchells  در حین بازی کامپیوتری افراد قادرند انرژی پس انداز کنند. تصمیمات جدی حتی اخلاقی و هوشمند بگیرند و از همه مهمتر درگیر سوالاتی بشوند که در باره بقا و وجود انسان می باشد.

بازی های کامپیوتری قادر به ایجاد احساس گناه، شرم، غرور و قدرت هم هستند. این وسیله جدید سرگرم کننده و فعال کننده ذهن انسانها می تواند افراد را مستقیما وارد درگیری ذهنی خلاق بکنند و خیلی بیشتر از کتاب قصه، موسیقی و سینما و رادیو، لایه های احساسی و شعوری بشر را تحریک و جذب کنند.

بازی های کامپیوتری به نظر می رسد یک وسیله خلاق هستند که به خاطر قابلیت ها و جذابیت هایی که دارند تقریباً نیمی از بزرگسالان سیاره ما را به سمت خود کشانده اند. بازی هایی که تعریف جامع تری از انسان بودن را فراهم می کنند.

 

 

Playing Video Games Makes Us Fully Human

Brian Gallagher in Nautilus

Benefits of Play Revealed in Research on Video Gaming

More from مرد روز
کاریکاتور روز – جوانمرد باش
 تلاش معمولی و سالم برای جذب جنس مخالف فرق دارد با جذب...
Read More