گوگل و حقایق جالب – ۲۱

مسیحیت کاتولیک لیستی از کتاب‌های ممنوع درست کرده بود که تا همین ۶۰ سال پیش اجازه خواندنش به مومنین داده نمی شد. کتاب «بینوایان» ویکتور هوگو یکی از آنها بود.

پلک زدن بشر در حین بیداری باعث می شود که ۱۰ درصد دوران بیداری ما با چشم بسته سپری شود.  بشر در بیداری بین ۱۵ تا ۲۵ بار پلک می زند.

دکتر جراح ارتش بریتانیا، مارگرت بالکلی در تمام دوران شغلی اش به عنوان یک مرد مشغول خدمت بود. به عنوان افسر جراح اسمش جیمز بری بود. او بعد از گرفتن تخصص جراحی به افریقا رفت تا در مستعمرات، دکتر پادگان های نظامی باشد. او هرگز رازش را فاش نکرد. تشخیص زن بودن وی فقط بعد از مرگ صورت گرفت.

در فنلاند وقتی پلیس بابت سرعت بیش از مجاز، راننده ها را نگه می دارد جریمه نقدی را براساس درامد هر فرد می نویسد.  رئیس شرکت تلفن نوکیا یکبار به خاطر سرعت  ۶۵ کیلومتر در محوطه مجاز برای سرعت ۵۰ کیلومتر، ۱۰۰ هزار دلار جریمه شد. پلیس فنلاند در کامپیوتر ماشین به درآمد سالانه هر فرد دسترسی دارد و بر همان میزان، جریمه را تعیین می کند.

جیمز باند در طی اولین تا جدیدترین فیلمی که بازی کرده  است در مجموع ۲۵۲ نفر را به قتل رسانده است و با ۵۲ زن همبستر شده است

بین ۱ تا ۵ درصد بشر، بیش از دو پستان دارند. به عبارتی حدود هر ۳۰ نفر، یک نفر از این خطای ژنتیک برخوردار است. نکته جالب اینکه  این وضعیت در مردان شیوع بیشتری دارد.

 

 

More from مرد روز
کاریکاتور روز – درخت
در حال حاضر حدود ۱۰۰۰ میلیارد درخت در سیاره ما وجود دارد...
Read More