ارتباط بین مصرف آنتی بیوتیک در کودکی و بیماری های روحی

تحقیق دانمارکی ها نشان داده است بستری شدن کودکان در بیمارستان برای  معالجه عفونت ها با آنتی بیوتیک، می تواند ریسک مبتلا شدن به بیماری های روحی و روانی را زیاد کند.

محققین، پرونده پزشکی یک میلیون نفر را مورد بررسی قرار دادند و متوجه افزایش ابتلای بیماری هایی نظیر افسردگی و اوتیسم شدند. آنها از آرشیو  ۲۵سال گذشته دانمارکی هایی که مشکلات روحی داشته اند، استفاده کرده اند.

این تحقیق بسیار سراسری، پشتیبان یک نظر جدید در دنیا پزشکی است که بر روی رابطه بین میکروب های شکم و مشکلات روحی کار می کنند.

بررسی های دیگر نشان داده است که به کار گیری آنتی بیوتیک باعث کم شدن یا از بین رفتن بخشی از باکتری های شکم انسان می شود. کاهش یا مختل شدن وضعیت باکتری‌های شکم، منجر به اختلال پیام هایی می شود که به مغز می رسد. اتفاقی که با افزایش بیماری هایی نظیر افسردگی و اوتیسم ربط پیدا می کند.

در یکی از آزمایش ها، مدفوع فردی که دچار افسردگی است را به موش منتقل کردند و متوجه شدند که موشها، نشانه هایی از افسردگی را از خود بروز دادند.

در یک آزمایش دیگر، موش ها را در معرض انواع آنتی بیوتیک ها قرار دادند تا تاثیرات مشخص این داروها را بررسی کنند و نتایج، نشان از حضور افسردگی، اوتیسم و مرض های مربوط به مختل شدن عصب هایی شده است که رابطه مستقیم با آلزایمر دارند.

 

 

 

Antibiotics in Childhood Have Been Linked to an Increased Risk of Mental Illness

https://www.sciencealert.com/antibiotics-for-childhood-infections-may-have-increased-your-risk-of-mental-illness

Christine Bear, Professor, Faculty of Medicine, University of Toronto.

This article is republished from The Conversation under a Creative Commons license. Read the original article.

More from مرد روز
پنج پند زنانه برای مرد مجرد میاسال
جشن چهل سالگی ام را با دوستان عزیزم گرفتم. از شما و...
Read More