زنان احساس سرمای بیشتری می‌کنند

طبیعت زن و مرد به دلایل بسیاری می تواند با هم فرق داشته باشد. اما این تفاوت های فیزیکی ویژگی های منحصر به فرد این دو جنس است. برای همین، شناخت هر چه کاملتر زنان حتماً به درک بیشتر آنها می انجامد. اجازه دهید به ۴ دلیل علمی اشاره کنیم که توضیح می دهد چرا زنان سرمایی تر از ما مردان هستند

جریان خون در دست و پای زنان کمتر است

دست و پای انسان وقتی در معرض هوای سرد قرار می گیرد سعی می کند از طریق منقبض کردن مویرگ ها، جریان خون کمتری را به سمت خود جذب کند. با این کار، دست و پا از حرارت کمتری برخوردار می شوند و گرمای بیشتر نصیب قلب، کلیه، شش ها و بقیه قسمت های حیاتی بدن می شود.

در زنان به خاطر اینکه خون کمتری در بدن شان وجود دارد این جلوگیری از انتقال خون به دست و پا و سطح پوست، تاثیرش بیشتر دیده می شود. برای همین زنها احساس سرمای بیشتری می کنند.

هورمون های زنانه

استروژن سرعت گردش خون را کند می سازد و به این خاطر سطح بیرونی بدن زنان با گردش خون کمتری روبرو است و طبیعتاً سردتر از اعضای درونی بدن آنها است. این اتفاق در دوران پریود ماهانه شان، بیشتر خودش را نشان می دهد.

نقطه مقابلش تاثیر هورمون مردانه تستوسترون است. هورمون مردانه باعث کاهش حساسیت عصب های نشان دهنده سرما در پوست هستند. به عبارتی دیگر مردان حساسیت کمتری به سرمای بیرونی می توانند نشان دهند.

متابولیسم زنان کمتر است

متابولیسم مردان ۲۳ درصد بیشتر از زنان است. یعنی اینکه بدن شان سوخت و ساز بیشتری به خرج می دهد که خود این مسئله باعث بالا رفتن سریعتر دمای بدن مردان می شود. به تعبیر دیگر زنان و مردان وقتی در مجاورت سرما قرار می گیرند بخاری مردان شعله بیشتری دارد و سریعتر بدن را گرم می کند.

البته بدن زنان، چربی بیشتری انبار می کند و در گرم بودن بدن موثر است ولی تاثیر چربی خیلی کمتر از حرارت ناشی از ماهیچه ها در متابولیسم می باشد.

داشتن دوستان سرد

محققین علوم اجتماعی متوجه شده اند که وقتی زنان با هم در یک جا جمع می شوند می توانند حساسیت به سرما را به همدیگر منتقل کنند.

در یک تحقیق با عنوان «سرایت سرما» متوجه شدند که حرارت دست زنان کاهش می یابد وقتی که به ویدئوی گذاشتن دستان درون آب سرد نگاه می کنند. وقتی زنان با هم هستند اگر یکی شان به سرما حساسیت نشان دهد به بقیه هم سرایت می کند.

 

5 Research-Backed Reasons Your Wife Is Colder Than You

absolutemagazine.co.uk

More from مرد روز
ترانه « خسته» امیر عظیمی
https://youtu.be/YqIHsFZzrXQ?t=22s خواستم داد شوم… گرچه لبم دوخته است خودم و جدّم و...
Read More