چهار نشانه در بزرگسالانی که بچه می‌مانند

بعضی از ما انسانها به لحاظ سنی، بزرگسال و بالغ هستیم ولی از نظر رفتار، احساسات و خواسته هایی که داریم انگار در دنیای بچگی در جا زده ایم. خصوصیات افراد  بزرگسال نابالغ یا the emotionally immature خیلی زیاد است ولی این چهار مورد جزو اصلی ترین ها هستند

۱- خودخواهی 

درک این واقعیت که دنیا به دور آدم نمی چرخد یکی از قدم های اساسی برای ورود به دنیای بزرگسالی است ولی بعضی افراد درست عین یک نوزاد عمل می کنند که هر موقع از روز یا شب که گرسنه اش می شود با همه توانایی که دارد نیازش را طلب می کند.  این نوع انسانها قدرت شکستنِ حباب دوران نوزادی شان را ندارند و نمی توانند بفهمند که عشق و توجه بی پایان والدین به سر رسیده است.

۲- عهدشکنی

یک کودک  نمی تواند بفهمد که از خواستنی ها و میل کنونی اش صرفنظر کند تا در درازمدت، از طریق صبوری به خواسته های بیشتر و بهتر برسد. برای همین این نوع افراد، قدرت نگه داشتن قول، پیمان و تعهد را ندارند چون تحمل و صبوری ندارند

۳- وابستگی از سر نیاز

برای آدمهایی که از احساسات بچه گانه برخوردارند، افراد دیگر فقط وسیله ایی برای به دست آوردن نیازهای شان هستند. دیگران را به شرطی دوست دارند که سرویس بدهند. آنها همیشه و یکطرفه، طلبکار هستند. بزرگسالان نابالغ به هیچکس دل نمی بندند جز آنکه محتاج کمک شان باشند. برای همین  وابستگی شان به دیگران از سر نیاز است.

این افراد باید بفهمند که دلبستگی شان نوعی وابستگی است و تا مادامی که فقط سرویس بگیرند وضع شان بهتر نخواهد شد.

۴ – کنترلی بر روی پول شان ندارند

یک نوزاد که وقتی بدنش نیاز به چیزی دارد سراسیمه ان را می طلبد. آدم هایی که بالغ نمی شوند رفتارشان با پول هم نسنجیده و بچگانه است. تا پول به دستشان می رسد خرجش می کنند. به همین دلیل اشتباهات مالی و ریسک های نادرست انجام می دهند و همیشه مقروض هستند.

6 TOP TRAITS OF EMOTIONALLY IMMATURE PEOPLE

More from ترجمه‌ی محمد رادفر
چرا مردان از وابستگی عاطفی می‌ترسند
این جمله حتماً برای خیلی از مردها آشناست: «من؟ من خوبم. همه...
Read More