قانون آزادی زندانیان پاریس پس از ازدواج با روسپی‌ها و مهاجرت اجباری به امریکا

https://marde-rooz.com/wp-content/uploads/2018/10/banner4-2.jpg

اقتصاد دان اسکاتلندی و یکی از مشاوران مالی لویی پانزدهم  John Law  یک مستعمره چی طماع  بود که در ایالت لوئیزیانای امریکا زمین و مستغلات داشت. او ۳۰۰ سال پیش یک پیشنهاد عجیب را نزد شاه فرانسه برد تا هم آنها را از مضیقه مالی خارج سازد و هم شرکت خودش در امریکا را رونق بخشد.

او به زندانیان پاریس این شانس را داد که اگر با یک روسپی ازدواج کنند می توانند در ایالت فرانسوی نشین امریکا، آزادی شان را به دست آورند. او امیدوار بود با رونقِ منطقه مورد تملکش در امریکا، سود بیکرانی به دست آورد و با شاه فرانسه قسمت کند.

روی هم سه کشتی پر از مسافر خلافکار با این قرارداد به امریکا رسید که در بین آنها به غیر از زندانیان خلافکار پاریس، سربازان فراری، مشتریان همیشه مست میکده های پاریس و روسپی ها هم بودند که به زور و با دستنبد و بدون تمایل خودشان، به کشتی آورده شده بودند.

ورود تعداد زیادی از این نوع آدم ها که از حرفه یا عادت شغلی مناسبی برخوردار نبودند و در ضمن هیچ کمک و فرصت اولیه هم به آنها در لوئیزیانا تعلق نگرفت باعث فرار مردم متمول و معمولی شهر Biloxi شد و عملا به یک شکست اقتصادی بدل گشت.

آقای John Law با کشیدن چک های بی محل و فروش اوراق بهاداری که پشتوانه نداشت اول به زندان افتاد و بعد به ناگزیر ناچار شد از امریکا بگریزد. او سال های آخر عمرش را در قمارخانه های ونیز و سایر شهرها اروپا سپری کرد.

 

In 1719, prisoners in Paris were offered freedom if they married prostitutes and moved to Louisiana.