تصمیم به ازدواج بعد از چهل سالگی

با سلام. در مورد ازدواج با خانمی که هم از من بزرگتر هست و هم قبلاً ازدواج کرده می خواستم بدونم که آیا تصمیمی منطقی است؟

با توجه به این‌که من هم بالای چهل سال هستم و دیگه تمایلی به پدر شدن ندارم و باید برای زندگی جدید دوباره طعم مهاجرت را بچشم؛ چون ایشان خیلی دورتر از من هستند و من فقط برای علاقه و عشق زیادی که به این خانم دارم حاضر به مهاجرت دوباره و زندگی جدید هستم.

به نظر شما چنین چیزی آیا معقول هست به خصوص برای من که هنوز با بیش از چهل سال سن در جست و جوی عشق زندگیم هستم و این خانم هم به من تا به حال علاقه زیادی نشان داده و چه ریسکی برای من وجود خواهد داشت؟ با تشکر.

کیانوش عزیز

تفاوت سن و این‌که فرد مورد علاقه شما قبلاً ازدواج کرده، مشکل عمده و خاصی نیست. مهم این است که چقدر همدیگر را می شناسید و بر اساس آن چقدر همدیگر را دوست دارید.

اما اگر بخواهم واقع بینانه به موضوع نگاه کنم باید بگویم با وجود دوره نسبتاً طولانی عادت ها و نوع زندگی که تاکنون داشته اید، تغییرات سریع و شدیدی که با آن مواجه خواهید شد؛ شاید بتواند زمینه ساز ناراحتی هایی باشد که در باره اش شناخت ندارید.

بد نیست بدون هیچ تصمیم قطعی برای ازدواج، یک فرصت آشنایی کامل ایجاد کنید و اگر امکان دارد با تعهد حتمی و از پیش تعیین شده، رابطه تان را شروع نکنید.

خلاصه کلام این‌که چه بودید و چه بر شما گذشت دلیل اصلی تداوم پیوندتان نخواهد بود. مهم این است که چطور دو آدم با شرایط و تجربیات و کوله بار متفاوت، قادر به برقراری دوستی واقعی و صمیمانه خواهند شد.

نکته اساسی دیگر این‌که کیفیت علاقه جنسی تان به همدیگر چطور خواهد بود؟ باید تقریباً بتوانید بر اساس سلیقه و حس جذابیتی که به هم دارید در طی فرصت آشنایی که خواهید داشت بفهمید آیا زوجی هستید که در طولانی مدت برای همدیگر جذاب بمانید؟

منبع تصویر

https://www.pexels.com/@splitshire

Written By
More from بهمن
همسرم از من خیلی خوش قیافه‌تر است و این مرا می‌ترساند
اوائل فکر می کردم که خوش شانس هستم با قیافه معمولی که...
Read More