ایشان با تمامی خانم‌های دور و بر لاس می‌زند

من مدتیه با آقایی آشنا شدم که بسیار مرد مهربان و بزرگواری است. ولی یک عیب مهم باعث شده که رابطه ما تا حدودی خدشه دار شود و آن اینکه ایشان بشدت علاقه دارند با تمامی خانم هایی که باهاشون آشنا شده گپ و گفت و بقول رایج لاس بزنند.

وقتی بهشون گفتم باعث ناراحتی من هستش که شما براحتی اینگونه رفتار می کنید جوابشون این جمله فروید هست: انسانها اعمالشون از روی غریزه می باشد. اگرچه من سعی میکنم ایشون را درک کنم چون خیلی دوستشون دارم ولی لطفا بگوئید این رفتار چه توجیهی می تونه داشته باشه؟

مهسای عزیز

زیگموند فروید دریکی از کتاب‌هایش، «تمدن و ملالت‌های آن» می‌گوید: تمدن یعنی کنترل و سرکوب غریزه‌ها… یعنی بشر به مرور یاد گرفت که بر قدرت سرکش غریزه، مهار بزند.

فروید می گوید ما برای دستیابی به زندگی امن تر، غذای بیشتر و فرهنگ غنی تر، چاره ایی جز سرکوب تمایلات نداریم. به عبارتی مشخص تر، تمدن یعنی کنترل و سرکوب غریزه…

حتما البته، دوست شما مرد مهربانی است و بسیار اجتماعی… با او بیشتر حرف بزنید. شاید شوخی کرده است و اصلا منظوری نداشته است.

ولی اگر حساسیت شما فقط حسودی و ظرافت های شخصی نیست دوباره به او بگویید که ناراحتید. سعی کنید با آرامی و متانت، در ضمن توضیح دهید که فروید هیچوقت چنین توجیهی برای رفتار آدم ها ابراز نکرد.

Written By
More from بهمن
الان هیچی نمانده نه غرور نه مردانگی نه احساس
یکی و دوست داشتم بعد از مدت ها وقتی فهمیدم ازدواج نکرده به...
Read More