انقراض بچه‌های وسطی در راه است

Illustration by Julien Pacaud

این روزها، مدام گزارش انقراض حیوانات مختلف را می شنویم ولی خبر نداریم که انقراض یک نوع از انسانها، که به نظر دانشمندان نقش موثری در افزایش صلح و خوبی ها در جامعه بشری دارند نیز در راه است.

بر اساس آمار جهانی تعداد فرزندانی که زنان جهان به دنیا می آوردند در ظرف ۷۰ سال گذشته نصف شده است. جدیدترین آمار بارداری زنان نشان می دهد که میانگین فرزندآوری آنها به دو نیم و نفر رسیده است.

دلایل کاهشِ فرزند در خانواده بسیار است. از صد سال یش به این طرف، با افزایش سطح بهداشت و تغذیه، فرزندان کمتری از خانواده ها می میرند. از نیم قرن پیش، گسترش استفاده از قرص ضدحاملگی و کاندوم نیز باعث شد که فرزند ناخواسته و برنامه ریزی نشده مدام کاهش یابد.

تحقیقات زیادی وجود دارد که نشان می دهد خصلت های تک فرزند و یا فرزند اول و حتی فرزند آخر خانواده چگونه شکل می گیرد. بررسی ها می گوید فرزندان وسط، نقش میانجی و صلح آمیزی را در خانه ایفا می کردند چون همزمان می بایست حقوق اعضای کوچکتر و بزرگتر از خود را نیز در نظر بگیرند. ضمن آنکه با خودشان نیز زیاد عادلانه رفتار نمی شد.

فرزندان وسطی در بزرگسالی، اجتماعی تر و همچنان حلال مشکلات و بحران‌ها هستند. با این تفاسیر درصد تولد بشر وقتی به زیر سه نفر در جهان می رسد اولین قربانی این تغییر، کاهش شدید بچه‌های وسطی تا سر حد انقراض خواهد بود.

The Extinction of the Middle Child

https://www.thecut.com/2018/07/the-middle-child-is-going-extinct.html

How Being An Oldest, Middle Or Youngest Child Shapes Your Personality

https://www.huffingtonpost.ca/entry/birth-order-personality_n_7206252

More from مرد روز
مجله سلامت زنان: چگونه بهترین سکس دهنی را به مرد خود بدهید
نویسنده مجله سلامت زنان « ماریسا گینبورگ» ضمن اقرار به اینکه عاشق...
Read More