متخصص سرطان پوست: لازم نیست ویتامین D را از آفتاب بگیریم

دکتر  متخصص سرطان پوست و مدیر بخش جراحی پوست دانشگاه یل David Leffell معتقد است نیاز بدن برای ویتامین دی را از آفتاب نگیریم.  بدن انسان باید مقدار تقریبا ثابتی از این ویتامین را به طور روزانه کسب کند تا هم قادر به جذب شیر مصرفی باشد و هم از پوکی استخوان بدنش جلوگیری کند.

میانگین مقدار ویتامین دی برای بزرگسالان حدود ۶۰۰ واحد بین المللی است که روی ظرف قرص ها نوشته شده است. کودکان ۴۰۰ واحد کافی است و برای افراد مسن ۸۰۰ واحد از این ویتامین کافی است.

به نظر این متخصص سرطان پوست، در این دوره و زمانه که آفتاب به همراه انواع اشعه های مضر وارد جو زمین می شود خطرات تابش مستقیمش زیاد است. مضافا اینکه به راحتی می شود ویتامین مورد نیاز را با غذای معمولی و شیر یا آبمیوه ایی که ویتامین دی به آن اضافه شده می شود جبران کرد.

دکتر « لففل» می گوید لازم نیست از آفتاب گریزان باشیم. استفاده از پمادهایی که لایه محافظتی در برابر اشعه های ناخواسته آفتاب ایجاد می کنند برای اغلب آدمها لازم است. بخصوص کودکان و افرادی که بدن شان ایمنی ضعیف تری دارند.

او می گوید پماد با درجه محافظت SPF-30 می تواند صدمات اصلی افتار را کنترل کند.  به نظر او بعضی بخش های صورت نظیر گوش، بینی،گونه و پیشانی باید حتما وقتی در برابر آفتاب مستقیم تابستانی هستند چند بار پماد زده شوند چون از نقاط سرطان خیز هستند.

دکتر « لففل» می گوید پوست سر، بخصوص در مردانی که موی سر کمتر یا طاسی دارند از نقاطی است که ابتلا به سرطان در آن زیاد است.

 

برای عموم آدمها کافی است.

A Skin Cancer Expert Says The Idea You Need to Soak Up Vitamin D From The Sun Is Flawed

Image source
 https://www.medicalnewstoday.com

 

More from مرد روز
امید در موسیقی جوانان سرخپوست
ساکنین اولیه و اصلی امریکا و کانادا در همه جای جهان اشتباهاً...
Read More