خصوصیات یک انسان واقعی و اصیل

داشتن هوش، شعور اجتماعی، قیافه چشمگیر، سلامت، تحصیلات، ثروت و البته شانس، همگی برگ های برنده ایی هستند که زندگی زیبایی برای هر فرد می تواند فراهم کند. اما در این میان، بعضی افراد از خصوصیات دیگری برخوردارند که برای شان آرامش و شادی می آورد:

۱ – کاری نمی کنند که همه حتما راضی باشند

این نوع افراد می دانند که نمی توانند خوشایند همه باشند و با این مسئله کاملا راحت هستند. نه به این دلیل که سلیقه و نظر دیگران برای شان مهم نیست بلکه به این خاطر که تصمیمات و رفتارشان براساس دیسیپلینی است که شرط آن، راضی نگه داشتن همگان نیست.

آدم های ناب و اصیل محتاج توجه دیگران واقعا نیستند. برای همین تلاشی برای خودنمایی به خرج نمی دهند. اگر نظر یا دقت یا تاکیدی برای یک موضوع به خرج می دهند به خاطر همان موضوع است.

۲-  قضاوت نمی کنند

آدم های اصیل و صمیمی، افراد دلبازی هستند و برای همین حس و نظر دیگران همیشه برای شان جالب است. آنها نسبت به دیگران کنجکاو هستند و می خواهند بدنند چه چیزی برای شان اهمیت دارد. آنها به جای قضاوت دیگران سعی می کنند آنها را بفهمند.

۳- مسیرشان را خودشان می سازند 

آدم های اصیل و خودساخته می دانند دقیقا چه می خواهند. ادا در نمی آورند. آنها به خاطر توقعات دیگران یا جامعه، تصمیمی مخالف اعتقادشان، اتخاذ نمی کنند. 

۴ – افراد از دل و جان بخشنده ایی هستند

بدون هیچ ملاحظه یا خویشتنداری، هر چه که می دانند را با دیگران سهیم می شوند. از کمک کردن و شاهد موفقیت دیگران بودن لذت می برند. آنها می فهمند پیروزی دیگران جای هیچکس را تنگ نمی کند.

۵ – با همه با احترام برخورد می کنند
تنها دلیل از اینکه با همه محترمانه روبرو می شوند این است که از صمیم قلب و واقعا باور دارند که بهتر از دیگران نیستند.

۶-  خواستنی های شان ساده و کوچک است

به فکر داشتن بهترین ماشین یا شیک ترین کفش یا گرانترین ساعت مچی نیستند. آنها خوشحالی شان درونی است. رضایتمندی شان در زندگی یعنی داشتن دوست، دلبندی به خانواده و احساس اینکه هدفی در زندگی دارند.

۷-  قابل اعتماد و صبور هستند

آدمها جذبش می شوند چون قابل اعتماد است. این نوع افراد دنبال نیات بد در دیگران نیستند چون خودشان را خوب می شناسند و می دانند که انگیزه شان سالم و مهربان است.

 

The Importance of Being Genuine

https://goodmenproject.com/featured-content/the-importance-of-being-genuine-fiff/

Image source

David Wolfe

More from مرد روز
سلفی پا – نرمین از کردستان عراق
مجموعه «سلفی پا » در باره سهیم شدن لحظه های ساده شخصی...
Read More