چرا یافتن یار دلخواه سخت است

من ۲۶ ساله ام و می خواهم عروسی کنم ولی با هر شخصی که مواجه میشوم بعد از چند وقت حس می کنم و می بینم که رفتار و کردار خلاف میل خودم دارد.
.
شاید خوبی های زیادی ندارم ولی تحمل بدی ها و ضعف دیگران را ندارم. خیلی از افراد آنطور که ادعا می کنند نیستند. خیلی از چیزها را رعایت نمی کنند.
.
.

کم تحمل عزیز

اولا، مطمئن باش که یافتن یار دلخواه، برای اکثریت بشر سخت است و فقط درد تو نیست. خیلی ها هم فکر می کنند که همراه و همسرشان را پیدا کرده اند اما زندگی زناشویی شان به طلاق یا نارضایتی ختم می شود.

دوما اینکه درست نیست بخواهی یکی را پیدا کنی که هیچ عیب یا تفاوت یا اختلافی با تو نداشته باشد. این توقع نه تنها منطقی نیست بلکه بسیار مشکل ساز است. ما انسانها بر اساس نیاز و ضرورت بقا تبدیل به موجودی اجتماعی شدیم ولی در اولین فرصت ممکن دوست داریم به لاک خودمان بخزیم و به خصوصیات و تشخیص فردی خودمان تکیه کنیم.

مهمتر از همه اینکه فراموش نکنی تو هم مثل بقیه اشتباهمی کنی. همه ما به ناگزیر دروغ می گوئیم. خیلی از ما حتی نمی دانیم که کار غلطی را انجام می دهیم. گاهی چون اطلاعات کافی و همه جانبه از یک موضوع نداریم تصمیمات و قضاوت های غلط اتخاذ می کنیم.

به جای یافتن فردی کامل یا بی نقص، دنبال افزایش تحمل و صبوری خودت باش چون قدم اول زندگی اجتماعی، پذیرفتن یک فرد دیگر با همان هویت مخصوص خودش است.

image source

Waking Times

Written By
More from بهمن
احساس شرم مردان از گریه کردن
سنگ صبور محترم از وقتی که خودم را شناختم به خاطر نمی...
Read More