چرا زنان موطلایی طرفدار بیشتری دارند

فقط  دو درصد بشر از موی طلایی برخوردار است اما وقتی به تابلوهای تبلیغاتی، مجلات و رسانه ها می نگریم زن موطلایی به نسبت جمعیت کم شان، به اندازه بقیه ۹۸ درصد، در معرض دید هستند.

تئوری های زیادی وجود دارد که چرا مردان در همه جای دنیا نسبت به بلوندها نظر مساعد بیشتری دارند. اولین دلیلش این است که بدن زنان بلوند از استروژن بیشتری برخوردار است و این به خودی یعنی موی کمتر در صورت و بدن شان و از این جهت کلا  ظریفتر و زنانه تر به نظر می رسند.

زنان بلوند که محل اصلی شکل گیری شان شمال اروپا است به خاطر این هورمون زنانه، شاداب تر و خنده رو تر هم هستند. بازیگوشی و شیطنت های شان نیز بر جذابیت زنانه شان می افزاید. آنها در ضمن به خاطر تستوسترون کمتر در بدن شان، چانه، دماغ و گونه ظریفتر هم دارند.

زنان مو سیاه در سنین بالاتر بر موی سفیدشان افزوده می شود ولی بلوندها اگر هم تغییر رنگ نشان دهند به سمت موی قهوه ایی کشیده می شوند. موطلایی ها در میانسالی موهای سفیدشان نیز ظاهر می شود ولی به خاطر وجود موی روشن در سرشان، زیاد به چشم نمی ایند.

تحقیقات زیادی ثبت شده است از اینکه زنان بلوندی که در رستورانها کار می کنند پول بیشتری در می آورند. زنان موطلایی که به خانه های مردم برای دریافت جمع آوری خیریه می روند کمک بیشتری دریافت می کنند.

در یک تحقیق، یک زن با کلاه گیس های مختلف در جاده ها، برای سواری مجانی از یک محل به محل دیگر دست بلند می کرد ولی تعداد ماشین هایی که برای موی بلوند می ایستادند بیشتر از بقیه بود. همین اتفاق در یک تحقیق دیگر در کلوپ ها و بارها تکرار شد و طبق معمول، زنان مو طلایی، بیشتر از بقیه درخواست آشنایی گرفتند.

نکته جالب توجه این است که مردان بلوند برعکس زنان موطلایی، از هیچ مزیت یا توجه اضافی برخوردار نمی شوند. مردان بلوند از استروژن بیشتری برخوردار نیستند ولی موی روشن شان، در بین زنان زیاد طرفدار ندارد.

نکته جالب دیگر اینکه رنگ موی طلایی و انواع  نزدیک به آن، پرفروش ترین ها در جهان است. بسیاری از زنان جهان از ایران تا چین و کره، حتی سیاهپوستان امریکایی از رنگ موی بلوند برای آرایش مو استفاده می کنند.

از دلایل اصلی روشن شدن مو و پوست مردم اروپای شمالی، کمبود نور خورشید است که به کاهش ویتامین دی بدن منجر می شود. رنگ روشن مو و پوست بخشی از تطبیق بدن برای این کمبود طبیعی است.

موطلایی ها البته در همه کشورها و حتی افریقا نیز وجود دارند ولی فقط در شمال اروپا است که بین ۴۵ تا۸۰ درصد جمعیت را در بر می گیرند.

 

Which Hair Color Induces the Strongest Physical Attraction?

Why do men find blonde women so very attractive?

What Men Desire in a Woman

image source

cleanlites.com

More from مرد روز
سفرهای گربه بنگالی در طبیعت کانادا
دختر کانادایی  Martina Gutfreund بچه گربه بنگالی‌اش را به سفرهای طولانی در استان‌های...
Read More