۵ دوست که هر مرد باید داشته باشد

زیست شناس معروف Robin Dunbar معتقد است به طور میانگین، هر انسان قادر است امکان  آشنایی با ۱۵۰ نفر را حفظ کند. اما این نوع آشنایی با دوستی صمیمی فرق دارد.  اگر خوش شانس باشیم شکل ایده ال برای جمع بسیار خاص دوستان، یک گروه ۵  نفره است. دوستانی که هر کدام  گوشه ای از ضعف ها و کمبودهای  ما را می پوشانند.

۱ – دوست عاقل

یک دوست عاقل و با تجربه از بزرگترین نعمت های زندگی است. همه ما وقتی در لحظات بحرانی قرار می گیریم داشتن دوستی که بتوانیم به نظر و مشاوره اش اعتماد کنیم یک امکان گرانقدر است.

۲ – دوست همه فن حریف

همانطور که از اسمش پیدا است شخصی است که می تواند در شرایط مختلف، با قابلیت های فراوانی که دارد به کار آید. اومی تواند در زمینه سازی برای آشنایی با یک دختر به کمک ما بیاید. کلا با او بودن به آدم اعتماد به نفس کافی می دهد که اجتماعی تر باشیم. او مشوق ما برای ریسک های کوچک زندگی است.

او اهل برنامه ریختن است. او دوستی است که وقتی از مجردی به متاهلی کوچ می کنیم به یادمان می اندازد که کمی مستقل باشیم و همچنان دوستان قدیمی و خوب را از یاد نبریم.

۳ – دوست حی و حاضر

این دوست هر جا که کارت می لنگد سرو کله اش پیدا می شود، موقع اسباب کشی، موقعی که پول کم می آوری. موقعی که ماشینت وسط جاده از کار افتاده یا پایت در گچ است و باید از بیمارستان به خانه بروی… این نوع دوست، ساده ترین مشکلات فنی و لوژیستیکی را حل می کند ولی وجودش بویژه در لحظاتی که دنیا زیر پای آدم خالی می شود غنیمت است.

۴ – دوستِ ورزش

فرق نمی کند با هم به مسابقه فوتبال می روید یا دوچرخه سواری می کنید یا به باشگاه محل می روید ولی اگر دوستی برای این موقعیت ها نداشتید شاید هفتاد درصد مواقع از جای تان هم بلند نمی شدید. سلامت شاید در دهه بیست زندگی اصلا به چشم نیاید ولی عادت ورزشی که نصیب تان می شود در ده های بعدی زندگی حتی می تواند نجاتبخش زندگی تان باشد.

این روزها سکته، چاقی، مرض قند و سرطان، با نسبت بالا در درون جمعیت انسانی رخنه کرده است. عادت و علاقه به ورزش، هدیه ایی است سالم که این نوع دوست ایجاد می کند.

۵ – دوستِ همکار

اکثر آدمها حدود چهل ساعت در هفته کار می کنند و ایاب و ذهاب و وقت نهار را هم کنارش بگذاریم بخش بزرگی از دوران بیداری در زندگی است. داشتن یک دوست که فضای سخت و خسته کننده ساعات کاری را کمی مطبوع سازد یک غنیمت است. او قرار نیست دوست خیلی نزدیک باشد و آخر هفته ها شاید اصلا او را نبینی ولی نفعش و احساس رضایتی که ایجاد می کند در حد یک دوست واقعی و همیشگی است.

 

 

5 Types of Friends Every Man Needs

 

More from مرد روز
ایجاد منظره کوهها و تپه‌ها با عکاسی از بدن لخت
این تصاویر در نگاه اول شبیه مناظر طبیعی در کوه و دشت...
Read More