به اين نتيجه رسیدم كه تنها موندن شاید بهتره


٣٤ ساله شدم و با توجه به اينكه حداقل در پنج، شش سال گذشته به طور جدی به فكر ازدواج بودم. از لحاظ مالی وضيعتم خوبه و از لحاظ شكل و قيافه بد نيستم اما چون توی زندگی به يه اصولی پايبندم و سالم زندگي كردم انگار اما نميشه كه نميشه.

تا حالا خيلي از دوستان بزرگتر از خودم چه زن و چه مرد كه عمدتا متاهل هستند بهم گفتن كه از هر نظر كاملی و هر دختری كه بياد تو زندگيت از خوش شانسی اش بوده . اما هنوز نتونستم كسی رو تو زندگيم پيدا كنم و چند تجربه بد و شكست داشتم.

خودمم گيج شدم ديگه. به نظر می آد همه دارند سنت و مرام را زیر پا می گذارند و برای شان اهمیتی ندارد. دارم به اين نتيجه می‌رسم كه تنها موندن شاید بهتره چون الان یک حس بدبينی و بد گمانی بين دختر و پسرهای إيرانی به وجود اومده و به هم اطمينان ندارند

و ديگه اينكه شايد كلا بی خيال جنس مخالف بشم ?

محمود عزیز سلام
بدبینی در بین دختران و پسران ایرانی زیاد است چون همانطور که خودت به درستی اشاره کردی در دنیای کنونی زیر پا گذاشتن سنت و عرف یک امر عادی شده است. دلیل اصلش این است که جوامع بشری و حتی ایران دیگر یک محیط بسته نیستند و راه ها و مرام های متفاوت زندگی مردم جهان هم قابل روئیت است و هم قابل تقلید…

آدم های همین ۵۰ سال پیش به قبل، در نسل های متمادی به صورت سنتی زندگی می کردند و زیر پا گذاشتن مرام ها، جریمه حیثیتی سختی داشت.

همه این اتفاقات وتغییرات جدید تعبیر واقعی اش این است که جوامع دیگر، خدایان دیگر و اخلاق دیگر و تربیت و ادب متفاوت با ما دارند. دانستن این چیزها به طور طبیعی شک و تردید نسبت به اخلاق و اعتقاد و مرام خودمان را ایجاد می کند.

برای همین بهتر است این روزها از بد بودن یا خوب بودن سنت ها حرف نزنیم. بهتر است صحبت از این باشد که تغییرات به هر حال بی دلیل ایجاد نمی شوند. کشفیات و وسایل جدید زندگی از سواد و بهداشت عمومی تا وسایل ارتباط جمعی، به هر حال به نفع بشر هستند و چه بخواهیم یا نخواهیم به شدت گسترش می یابند.

در این دنیای سریعا متغیر، طبیعی است که بدبینی، می تواند یک نوع واقع بینی باشد و نتیجه اش، پرهیز از هر رابطه و تبدیل شدن به بقیه افراد منفی که با بی اعتمادی زندگی را به سر می کنند.

اما با دانستن همه این حقایق، همچنان می توان خوشبین بود و با احتیاط  و دقت تن به ریسک داد و باور داشت که اگر من خوبم و تربیت و خانواده و قلب خوبی دارم حتما امثال من در جامعه زیادند. برو عاشق شو. و مسئولیت آن را به گردن بگیر.

به خودت بگو که این انتخاب و شعور و دقت و غریزه تو است که یکی را انتخاب می کند. به انتخابت با قدرت تمام اعتماد کن و حقت را از زندگی بگیر …

تا می توانی خوب و مهربان و محترم باش. خودت باش. بقیه اتفاقات وابسته و مرتبط به این حقیقت ساده است. جوانمرد بودن در این دنیای متغیر سخت است ولی شیوه زیبایی از زندگی است.

 

Image Source

Easy Weddings

MiNDFOOD

Written By
More from بهمن
عاشق او بودم ولی با یک نفر دیگر ازدواج کردم
سلام. اوقات تون خوش… راستش می خوام راجع به حسی صحبت کنم...
Read More