فیلسوفی که می گوید مردن حق بشر نیست

استاد فلسفه دانشگاه آکسفورد Julian Savulescu  معتقد است ما نباید به فکر این باشیم که مرگ چیست. جالب ترین سئوال شاید این است که چقدر می توانیم به طول عمرخودمان بیفزائیم .

من دوست دارم که بتوانم ۲۰۰ یا حتی ۵۰۰ سال زندگی کنم. چرا که نه؟ اگر بشود با ترمیم و بازسازی اعضای بدن، انسان را کمابیش سالم نگه داشت من حتما ترجیح می دهم تا آنجا که ممکن است زنده بمانم.

می گویند وجود مرگ، باعث معنابخشی به زندگی می شود. من می گویم تلاش های زندگی و بخصوص شکست هایی که می خوریم به زندگی مفهوم می دهند. ما iv ]ما هر چه بیشتر زندگی کنیم معنای زندگی عمیق تر می شود. ما لازم نیست بمیریم.

اگرچه افرادی هستند که سعی می کنند به کمک دکتر، به زندگی خود پایان دهند. اما این افراد از زنده بودن، بدشان نمی آید فقط چون تحمل یک زندگی دردآور را ندارند تن به مرگ می سپارند.

در بین افراد سالخورده، تعداد کسانی که می خواهند بمیرند البته خیلی کمتر از بقیه است. اصلا چرا بمیریم اگر بتوانیم بدن مان را مدام در سلامت نگه داریم .

وجود فیزیکی ما بر اساس شرایط طبیعت، طراحی شده است. قرار اولیه ما انسانها این بود که با حدود ۱۵۰ نفر و در حد زندگی در یک قبیله همدیگر را تحمل کنیم … ولی بعد از چندین هزار سال توانستیم با جمعیت بزرگتری از همنوعان به وحدت برسیم. ما قادر به درک ملیت و کشور شدیم

برای همین ما انسانها همیشه دنبال جاودانگی بودیم. از آب حیات تا کیمیاگری تا انواع مذاهب و قول اصلی شان برای زندگی مجدد و بهشت ابدی … همه و همه نشان می دهد که ما مرگ را  حق بشر نمی دانیم.

 

خلاصه ایی از مقاله:

The Philosopher Who Says We Should Play God

http://nautil.us/issue/28/2050/the-philosopher-who-says-we-should-play-god

More from مرد روز
جهان به سمت پایان فقر می رود
بر اساس محاسبات جهانی  قدرت خرید 1 دلار و 25  سنت، شدیدترین...
Read More