شش تاثیر ناگوارِ کمبود رابطه جنسی

Getty

بر اساس آخرین تحقیقات، نسل جوان کمتر از بقیه دوره های گذشته سکس دارند. دلایل زیادی وجود دارد که آمار فعالیت جنسی بشر کمتر شده است. مهمترین دلیلش شاید صرف وقت بیش از حد در دنیای مجازی و بازی های کامپیوتری باشد. افزایش جمعیت مجردین و کاهش قدرت اقتصادی نسل جوان برای تشکیل خانواده نیز باعث شده است سکس قابل دسترس برای خیلی ها فراهم نباشد.

۱ – یک حقیقت عمومی و قدیمی وجود دارد که می گوید « اگر هر چیزی را استفاده نکنید از دست خواهید داد» به عبارتی دیگر از نظر علمی، ثابت شده است که مردان سنین بین ۵۰ الی ۷۰ ساله در معرض شل شدن آلت جنسی و عدم تحریک پذیری می شوند چون شانس داشتن رابطه جنسی در آنها کاهش می یابد. حقیقتی که می تواند برای افراد سنین مختلف هم تا حدودی صدق کند.

 هر چه بر فواصل بین عشقبازی ها بخصوص در مردان بیشتر شود باعث تشویش و نگرانی در باره  میزان قدرت جنسی شان می گردد. اضطرابی که بر رو ی عصب های متصل به آلت مردانه تاثیر می گذارد و استواری و پایداری آنها را به هم می ریزد.

۲ – خودارضایی به هرحال  نوعی عمل جنسی است و امکان تخلیه جنسی را فراهم می کند.  اگر به هر دلیلی نیاز به تخلیه جنسی نادیده گرفته شود بر شانس ایجاد سرطان پروستات مردان افزوده می شود.

۳ – یک رابطه جنسی خوشایند و لذتبخش اگر به صورت مداوم ممکن باشد می تواند تسکین دهنده خوبی در برابر همه استرس های شغلی و روحی باشد.

۴ – تحقیقات نشان داده است آنهایی که رابطه جنسی مداوم و قابل دسترس دارند فشار خون شان کمتر از آنهایی است که موقعیت جنسی شان زیاد مطلوب نیست. عصب شناسان می گویند به ارگاسم رسیدن باعث رها شدن هورمون endorphins  در بدن می شود که نقش تعیین کننده ایی در ایجاد حس و روحیه خوب در بدن می شوند.

۵ – تحقیقات بر روی افرادی که کمتر از  یک یا دو بار رابطه جنسی در هفته دارند نشان داده است که بدن شان از دفاع ایمنی کمتری نسبت به باکتری ها و ویروس ها برخوردار است. به طور مشخص، بدن افراد مزبور ماده ایمنی immunoglobulin A کمتری دارد.

۶ – سکس کمتر، افراد را در حالت نیازمند و تحریک پذیر قرار می دهد، اتفاق مداومی که اگر پاسخ کاملی برای فروکش شدن نیابد منجر به  ناراحتی و نداشتن تمرکز می گردد. اتفاقی که وظایف شغلی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. تحقیقات دانشگاهی نشان داده است زوج هایی که از نظر جنسی به خوبی ارضا می شوند در زندگی حرفه ای و شغلی شان شادتر هستند.

 

6 Things That Happen to Your Body When You Don’t Have Sex For a While

https://www.psychologytoday.com/blog/all-about-sex/200906/want-prevent-colds-have-sex-weekly

https://www.sciencealert.com/millennials-are-hooking-up-less-than-every-generation-since-the-1920s

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0301051105000736#!

https://www.webmd.com/erectile-dysfunction/features/erections-use-it-or-lose-it#1

 

 

More from مرد روز
زن زیباروی هالیوود
در طی سال های دو جنگ جهانی برزگ، صحنه کار در جامعه،...
Read More