خوردنی و آشامیدنی های یک مرد خوش سلیقه

۱- گز کرمانی- نوع «فوق ممتاز» آن- بهترین گز اصفهان است. دقت شود که فقط از فروشگاه اصلی نسبت به خرید آن اقدام شود. آنچه در سایر مغازه های شهر به نام گز کرمانی میفروشند، هیچ نسبتی با نوع واقعی آن ندارد.

۲- خوردنِ دل، جگر، قلوه، خوش گوشت، و یا خوئک در غذا فروشی هایِ غیر مطمئن، هیچ فرقی با خوردنِ یک مشت قرصِ خواب حل شده در آب ولرم ندارد.

۳- در اصفهان، برای صرف چای و یا آش رشته، چای خانه سنتی هتل شاه عباس را توصیه می کنم، البته به شرط این که به صورت مرد مجرد نخواهید وارد شوید که در این حالت بعید است راهی به داخل بیابید.

۴- بیشتر مردم کشوری که من در آن زندگی می کنم، می میرند بی آنکه حتی یکبار در طول زندگی شان شراب خورده باشند.

۵- تخمهِ آفتاب گردانِ خام را یک روز در آب لیمویِ رقیق شده و اندکی نمک بخوابانید. سپس داخلِ قابلمه بریزید و حرارت دهید، تا جایی که آب آن بخار شود ولی تخمه ها هنوز مرطوب باشند. تخمهِ پخته شده آماده مصرف است. تجربهِ متفاوت و احتمالآ لذت بخشی از تخمه شکستن به شما خواهد داد.

۶- بهترین جا برای خرید شیرینی یزدی در ایران، احتمالآ «بنگاه شیرینی سازی حاج خلیفه علی رهبر» در میدان امیر چخماق یزد است. با احترام به همه شیرینی های یزدی، که بدون استثناء در ظرافت و عطر به شیرینی های خانگی بسیار نزدیک اند، من سوهان آردی را از بقیه بیشتر دوست می دارم.

۷- هرچه بیشتر در فریزر را باز و بسته کنیم، مواد غذایی منجمد داخل آن، زودتر خراب می شوند.

۸- چای ایران به مراتب بهتراز چای های شیمیایی احمد و غزال و مریم و محمود و … است.

٩- اکثریتِ مطلق ِ مردانِ کشوری که من در آن زندگی می کنم آشپزی بلد نیستند.

 

دستچینی از وبلاگ پایین