آخرین توصیه های مرد ۱۰۵ ساله ژاپنی

دکتر  هینوهارا امسال در سن ۱۰۵ سالکی فوت کرد. او جزو ۳۶ هزار نفر ژاپنی بالای صد سال کشور بود.  او اعتقادی به بازنشستگی نداشت و حتی در سال های اخیر نیز از تلاش و خدمت به هم میهنانش باز نایستاد.

1-   صبحانه ام یک  لیوان شیر، قهوه، کمی آب پرتغال و یک قاشق روغن زیتون بود. نهارم یک لیوان شیر و نان شیرینی … شام سبزیجات با مقداری ماهی و برنج… ولی هفته ایی دو شب قطعه کوچکی گوشت هم می خورم

2- در حین رفتن به اینجا و آنجا هرگز از راه میانبر نرفتم. از آسانسور و پله برقی استفاده نمی کنم و پله ها را دو تا دو تا قدم بر می دارم.

3- انرژی آدم از احساس خوب داشتن برمی خیزد که البته از خوردن غذای سالم و خواب کافی نشات می گیرد. باید سعی کنیم مثل بچه ها زندگی کنیم. آنقدر مجذوب کار و اعمال مان باشیم که یادمان برود خسته یا گرسنه ایم.

4- همیشه سرتان شلوغ باشد. برنامه های از پیش تنظیم شده داشته باشید. من برنامه های آینده ام را برای هر 5 سال می چیدم.

5-   کارکردن را تعطیل نکنید. می توانید بازنشسته شوید و به خودتان بگوئید تاکنون برای خودم و خانواده کار کردم و بعد از آن در بازنشستگی، خودتان را وقف اجتماع  و کارهای عام المنفعه کنید.

6-  دانش و تجربه زندگی تان را به دیگران منتقل کنید

7- برای شفای دردها و مشکلات مردم احتیاج به علوم پزشکی داریم ولی خیلی از مشکلات بشر به کمک هنر و علوم انسانی  حل می شود.

8 – زیاد دنبال خریدن و مصرف نباشید. وقتی نوبت تان فرا رسید هیچ کدام از اموالی که به آنها دلبسته اید را نمی توانید با خود ببرید. ساده زندگی کنید.

9- الگوهایی را برای خود بیابید و  شیوه کار و روبرو شدن شان با زندگی را سرمشق خودتان قرار دهید.

10-  به داشتن شادی، تفریح و سرگرمی های ساده اصلا بی توجهی نکنید

Japan’s 105-Year-Old Longevity Expert Shares 12 Secrets to Living a Long Life

More from مرد روز
حمام آفتاب در روسیه
بعد از ٦ ماه آفتاب نديدن به محض اين كه آفتاب در...
Read More