چگونه سپاسگزار زندگی باشیم

۱- همه جا صحبت از این حق هست که باید همه چیز داشته باشیم

این روزها همه می توانند سطح استاندارد زندگی  بقیه مردم جهان را ببینند و این باعث ایجاد دلتنگی مداوم می شود از اینکه چرا من ندارم؟

همه نگرانیم که مبادا از قافله بیشتر داشتن، عقب بیفتیم. ما بدون اینکه از تلاش مان برای رسیدن به زندگی بهتر بکاهیم اصل را بر این بگذاریم که هر چه قدر توانستیم از این باغ زیبای زندگی بچینیم غنیمت است و خشنودیم.

۲- همه چیز می تواند بدتر گردد

شاد بودن خودمان را انکار نکنیم فقط به خاطر اینکه دیگران ممکن است از ما شادتر باشند.

۳- هر آنچه که در زندگی داریم مهم است

لیستی از خوشی های کوچک تان فراهم کنید. به سادگی خواهید دید که تفاوت ارزش بین داشتن یک گپ صمیمی  به همراه  صرف چای یا قهوه با یک آرزوی به نظر بزرگتر نیست. چون نتیجه هر توقع را باید در ایجاد خشنودی و ارامش بسنجیم.

اگر ذهن مان را تربیت کنیم غذای خوشمزه ایی که در خانه مادرمان می خوریم را قدردان باشیم، سریال تلویزیونی که منتظر اپیزود جدیدش هستیم را مطبوع بیابیم و یا همه توقعات ساده ایی که هر روز برآورده می شود را اینگونه ببینیم  لبخندهای کوچک مدام بر در صورت مان نقش می بندد.

۴- زندگی مسابقه بین من با دیگران نیست

نیاز و موقعیت هر انسان متفاوت است. اصلا مسابقه ای در کار نیست. همه ما بر اساس وضعیت بسیار خاص هر کدام مان، مشغول زندگی و تکاپو هستیم.

۵- همه چیز می تواند تغییر کند

این اصل ماندگار در حیات است. هیچکدام از ما انسانها در وضعیتی که بودیم نخواهیم بود.  خیلی از ما اصلا نخواهیم بود.

۶- زندگی خودش به تنهایی یک هدیه بی‌همتا است

به عنوان انسان متولد شدن و داشتن هوش و حواس و فکر و خیال و هویت و عاطفه، یک اتفاق نادر در بین میلیونها کهکشان اطراف ما است. ما پیچیده ترین فراورده حیات بر روی سیاره  زمین هستیم و نتیجه بیش از سه میلیارد سال تطبیق و بقا…  ترکیب بی نظیری که  به خودی خود یک هدیه جهانی است. قدرش را بدانیم و آن را با چیزهایی که نداریم و نمی توانیم به دست بیاوریم مخدوش نسازیم.

 

 

9 Things Grateful People Believe – By Lori Deschene

https://tinybuddha.com/blog/9-things-grateful-people-believe/

More from سعید داورپناه
نظر یک فیلسوف در باره افرادی که از عشق می گریزند
همه ما می خواهیم عشق را تجربه کنیم ولی خیلی از ما احساس خوبی نداریم وقتی...
Read More