گوگل چگونه استخدام می کند

هر ساله دو میلیون نفر به گوگل درخواست کار می فرستند و از بین شان، چند هزار نفر استخدام می شوند. در کنار آن، گوگل، خودش نیز مدام به موسسات آموزشی و انجمن های فارغ التحصیلی جهان سرک می کشد و با دقت خاصی، بهترین ها را می یابد و استخدام می کند.

ساندرو یانگ ۲۳ ساله از همان ابتدای فارغ التحصیلی اش توسط گوگل شناسایی و جذب شد. این مهندس کانادایی بالاترین نمره قبولی دانشگاه تورنتو را به خود اختصاص داده بود و تمرکزش نیز بر روی توسعه ربات های هوشمند است.

گوکل بیش از ۷۰ هزار کارمند تمام وقت دارد و اکثریت شان، با دقت تمام و به خاطر قابلیت هایی که داشته اند استخدام شدند. به گفته یکی از مدیران اصلی بخش کاریابی Laszlo Bock  گوگل در سال های اولیه تا ۱۰ ساعت از وقت هر مدیر صرف تحقیق و دقت در استخدام فرد جدید می شد. تا همین اواخر گوگل حدود ۶ هفته، برای مراحل استخدام یک نفر وقت صرف  می کرد.

مغرور نبودن و آمادگی پذیرش شکست در حین کار بر روی پروژه، جان سختی در مقابل مشکلات پروژه، داشتن قدرت تحلیل و انتقاد از مراحل کار و دلبستگی و بلندپروازی از جمله خصلت هایی است که گوگل در حین مصاحبه دوست دارد ببیند.

شهرت گوگل در مطرح کردن سئوالات و تست های ویژه خودش است که به زوایای از شخصیت و دانش مصاحبه شونده توجه دارد. در این سایت بخش  کوچکی از اطلاعات عمومی مربوط به مصاحبه ها را می توانید مشاهده کنید.

مدیران گوگل، ۴ استاندارد را باید همیشه رعایت می کنند:

۱ – فردی را استخدام کنند که بهتر از خودشان باشد. به عبارت دیگر، سطح توقع را در بالاترین حد، نگه دارند.

۲ –  مدیران بخش ها و اعضای گروه از طریق شبکه آشنایی ها و اطلاعاتی که در دنیای فارغ التحصیلان جدید می گذرد به دنبال همکار جدید باشند. این همان روش جذب بهترین های جهان است.

۳ – به تنهایی مصاحبه نکنند و تصمیم نگیرند. از اعضای تیم یا بخشی که مدیریتش را برعهده دارند برای استخدام همکار جدید، استفاده کنند

۴ – اگر افرادی هستند که برای همکاری با گوگل مردد هستند به آنها دلیلی مناسب برای همکاری معرفی کنند.

 

http://www.businessinsider.com/how-google-hires-exceptional-employees-2016-2

More from ماهان طباطبایی
جنگ باطری به جای نفت
دنیای کنونی می رود که یکی از انرژی های اصلی اش باطری...
Read More