آدم های موفق، این کارها را نمی کنند

روانشناس و نویسنده کتاب « هیچوقت به گذشته برنگرد» دکتر Henry Cloud معتقد است آدم های موفق،  به ۱۰ نوع کشف و شهود شخصی می رسند که به آنها اجازه می دهد بیشترین بازدهی را داشته باشد. آدم های موفق این کارها را نمی کنند.

۱- بازگشت به کاری که عملی نبود

این بازگشت می تواند به شغلی باشد که در آن خوب نبودید و به هر دلیلی از عهده اش بر نمی آمدید. این برگشتن می تواند به یک رابطه دوستی یا حتی زناشویی باشد که  به هر دلیلی، پایان خوبی نداشت.

۲ – به سمت کاری نمی روند که با خصلت و هویت شان هناهنگ نباشد 

هر کار اصلی و مهمی که انجام می دهید باید جواب مشخصی داشته باشد به این سئوال که چرا این کار را می کنید؟ آیا ظرفیتش را دارید؟ آیا کاری است ماندگار و مداوم؟ اگر جواب به هر سه سئوال مثبت  بود شروع کنید.

۳ – تلاش برای تغییر شخصیت یک نفر دیگر

به زور نمی توانید یک نفر را تغییر دهید . به فکرتان هم نگذارید خطور کند چون همه وقت و انرژی که صرف می کنید هدر می رود.

۴ – باور به اینکه نمی شود همه را راضی نگه داشت

اگر یک روز با تمام وجود به این حس رسیدید که امکان ندارد همه را راضی نگه دارید از آن پس، تمرکزتان روی افرادی خواهد بود که  واقعا دوست دارید برای شان مطلوب باشید. با این تصمیم، صلح و آرامش نیز به شما بازخواهد گشت.

۵ –  پرهیز از منفعت کوتاه مدت

آدم های موفق، در عمل می فهمند که لذت آنی و پیروزی سریع، مسیری نیست که آنها را به اهداف شان برساند. این یکی از مهم ترین پرنسیپل های موفقیت در هر زمینه ای است. اکثر آدمها خیلی سریع این واقعیت را می پذیرند ولی عمل نمی کننند.

۶ – اعتماد به آدم های بی عیب و نقص

انسان طبیعتا جذب انسان های کامل و قوی و منظم می شود. ما ذاتا، دیدن کمال شخصیت در افراد دیگر را می پسندیم. ولی باید بر احتیاط مان بیفزائیم اگر بعضی ها زیادتر از حالت عادی کامل و بی نقص هستند. تنها دلیلش این است که دنیا جای بی نقصی نیست. هیچ پدیده یا یا هیچ انسانی بدون ضعف و نارسایی نیست. برای همین اگر بعضی ها خودشان را کاملا بی نقص و با نیت عالی معرفی می کنند بدانید یک جای کار می لنگد..

۷ – بلندنظری

افرادی که موثر و موفق رفتار می کنند بیشتر از هر چیز به عاقبت و سرانجام دوردست هر اتفاق نظر دارند. نتیجه گیری از یک پیروزی یا یک شکست، بلندنظرانه نیست.

۸ – دیدن دو روی سکه

هر کار، اتفاق و انسانی که با آن روبرو می شویم یک نمای ظاهری دارند و یک نمای درونی. افراد موفق، با دقت و پشتکار، سعی می کنند همه جوانب را مورد شناسایی قرار دهند.

۹- احساس قربانی بودن

انسان موفق در درون هر رابطه یا تصمیم یا سرانجام هر کار، به دنیال یافتن نقش و مسئولیت شخصی خودش می باشد. احساس قربانی بودن و یافتن تقصیر در دیگران، خصیصه آدم های موفق نیست.

۱۰- یافتن ریشه های اشتباه

همه انسانها اشتباه می کنند. اما انسان های موفق قادر هستند نوع اشتباهات و دلایل شان و نحوه تکرارشان را شناسایی کنند. آنها می توانند بفهمند چرا اشتباه می کنند چون از قابلیت های خودشان، تصور واقعی دارند. رنج و درد و خطا بخشی از زندگی است. ولی تکرار آن، عادی نیست.

 

 

10 Things Successful People Never Do Again – Henry Cloud

http://www.success.com/article/10-things-successful-people-never-do-again