از میان ۷ هزار مقاله علمی روزانه – رژه تصاویر قبل از مرگ

نزدیک به  ۷ هزار مقاله علمی جدید، هر روز در موسسات پژوهشی جهان مورد بررسی و تصویب قرار می گیرند. بخش بزرگی از این تحقیقات در همان محوطه آزمایشگاها  و دانشکده ها می مانند و در دسترس مردم نخواهند بود. از میان تحقیق منتشر شده، نمونه هایی را به صورت خبرهای کوتاه دستچین می کنیم که شاید برای بعضی از شما مفید باشد.

عکاس: مجتبی عنایتی

در همه اجتماعات بشری، تجربیات مشابهی برای « رژه خاطرات زندگی در برابر چشم» در لحظات قبل از مرگ وجود دارد. دانشمندان هم سعی کردند دلایل این اتفاق جالب و عجیب را کشف کنند. در تحقیقات قبلی این تئوری وجود داشت که مرگِ قلب و از کار افتادن پمپ اکسیژن، موجب افزایش دی اکسید کربن در ریه و راه تنفسی افراد می شود. اتفاقی که باعث تصور دیدنِ اتفاقات مهم زندگی، می شود.

اما از نظر محققین دانشگاهی در اورشلیم، بخش هایی در مغز نظیر the prefrontal, medial temporal, and parietal cortices تحت تاثیر از دست دادن اکسیژن و رگ های خونی در مرحله اولیه ضربه و شوکی که به مغز وارد می شوند نیستند برای همین در لحظات اولیه مرگ، وقتی که بقیه قسمت های بدن از کار افتاده اند آنها هنوز فعال هستند. نکته جالب توجه این است که بخش های ذکر شده در مغز، آرشیو خاطرات و اتفاقات مهم زندگی را نیز در خود دارند.

تحقیقات فوق، بر اساس مصاحبه و آزمایشات از افرادی جمع وری شده است که لحظات قبل از مرگ و دیدن تصاویر زندگی را تجربه کرده ند.

 

Your life really does flash before your eyes before you die, study suggests by

http://www.telegraph.co.uk/news/2017/01/29/life-really-does-flash-eyes-die-study-suggests/
near-death phenomenon of seeing your life flash before your eyes
parts of the brain that store these kinds of memories 
image source
https://www.instagram.com/p/BO5RKGmDbJP/
More from مرد روز
تصاویر سنگ‌های آسمانی توسط سفینه‌های فضایی
شهاب سنگ بر روی سطح مریخ… عکس توسط سفینه جستجوگر مریخ The...
Read More