آدمها فقط برونگرا یا درونگرا نیستند

اغلب تحقیقات روانشناسی، بر روی دو خصلت بشری متمرکز بوده است « برون گرا بودن» که به طور خودکار، آدم ها را شادتر نگه می دارد و « درونگراها» که سودایی و عصبی و غمگین می توانند باشد. اما این اواخر تحقیقات نشان داده است انسان ها از خصوصیات متنوع تری برخوردار هستند نظیر:

ذوق زده ها –

این نوع افراد همیشه خندان هستند و همه می فهمند که حال شان خوب است. دوستیابی برای شان راحت است. خونگرم هستند و در هر شرایطی، دلیلی می یابند که از زندگی لذت ببرند.

با پرنسیپ ها –

آدم هایی که از تصمیم و تلاش شان کوتاه نمی آیند. احساس خوبی نسبت به خودشان دارند. خیلی سریع، حال شان گرفته نمی شود. کم طاقتی نشان نمی دهند و مشکلات آنها را دلسرد نمی سازد.

مهربانان –

توجه به مشکلات سایر افراد خصلتی است که باعث سلامت و شادابی خواهد شد. مهربان بودن افراد را از نفرت، کینه و احساسات منفی دور می سازد. 

 کنجکاوها –

افرادی که به مسائل پیچیده علاقه نشان می دهند. ذهن شان در درون کتاب ها مدام به دنبال معانی و مفاهیم است. افرادی که یادگیری شان سریع است. کنجکاوی، آنها را دلباز و همه جانبه نگر ساخته است.  اطلاعات و تشخیص شان با واقعیت منطبق تر است. تخمین شان از آینده، دور از واقعیت نیست…

سخت کوش ها –

کار را به پایان می رسانند. مدام به سمت برنامه ریزی و هدفمند بودن می روند. آنها در حین انجام یک کار یا مسئولیت، حواس شان پرت نمی شود. به شدت مخالف تلف شدن وقت شان هستند.

 

The 5 Personality Traits That Make for a Better Life By Melissa Dahl
http://nymag.com/scienceofus/2017/01/the-5-personality-traits-that-make-for-a-better-life.html

SCIENTIFIC AMERICAN

http://www.publicdomainpictures.net/

Photo by Дмитрий Хрусталев-Григорьев on Unsplash

More from مرد روز
توصیه مجله اقتصادی به ۳۰ ساله ها
۱ – برای ریسک کردن دیر نشده است ۳۰ سالگی با آرامی...
Read More