تبدیل زباله اتمی به باتری های 6 هزار ساله

محققین دانشگاه بریستول انگلیس توانستند با تبدیل بخشی از زباله های اتمی به الماس مصنوعی، آنها را تبدیل به باتری هایی کنند که می توانند هزاران سال انرژی الکتریسته تولید کنند.

nuclear-battery

تکنیکِ باتری های الماسی از دو نظر حائز اهمیت هستند. از طرفی قادرند بخش قابل توجهی از زائده های مضر به جا مانده در  زباله های اتمی را کاهش دهند و از طرف ذیگر یک منبع مداوم از انرژی را در دسترس بشر قرار دهند.

باتری های الماسی می توانند تامین کننده انرژی ماشین آلاتی باشند که تعویض باتری در آنها پرهزینه و در بسیاری موارد غیرممکن است. استفاده از این باتری ها در سفینه های فضایی، فرصت سفرهای چند صد ساله به کهکشان های دیگر را نیز ممکن می سازد.

نمونه های استفاده زمینی این الماس ها را می توان در وسایل اندازه گیری اطلاعات در مراکز هواشناسی یافت که در نقاط بسیار دور نظیر صحراها، رشته کوه ها و قطب شمال قرار دارند. این باتری ها حتی می توانند در دستگاه تنظیم کننده ضربان قلب بیماران به صورت مادالعمر نصب شوند.

نکته جالب در مورد انتخاب الماس برای انتقال زباله ها به الکتریسیتی این است که پوشش محافظتی الماسی که از این طریق ساخته می شود به خودی خود، قویترین محافظ ممکن برای نگهداری و استفاده از انرژی اتمی است. نوع زباله های اتمی که در این باتری ها استفاده می شود با کمترین محافظت قادر به کنترل هستند و افزودن لایه بیرونی الماس، این اختراع را بسیار کاربردی می سازد.

کربن 14 موجود در زباله های اتمی یکی از بهترین بازمانده های هدر رفته است که باتری الماسی ساخته شده از آن  بعد از 5730 سال، قادر است نصف میزان همیشگی، همچنان الکتریستی آزاد کند.

گروه محقق از مردم علاقمند خواسته است با استفاده از هشتگ #diamondbattery ایده های خود را برای شان ارسال کنید.

Diamonds turn nuclear waste into nuclear batteries

http://newatlas.com/diamonds-nuclear-batteries/46645/

منبع تصویر
http://www.scienceworldreport.com/articles/53012/20161128/diamond-age-power-generation-discovered-uses-nuclear-waste-generate-electricity.htm

 

More from ترجمه‌ی محمد رادفر
متاهل بودن برای مردان بهتر است
با بودن همسرتان در کنارتان: 1- از بلایا و حوادث جنایی کمتری...
Read More