مردان، فکر زنان را نمی توانند بخوانند

در بخش اول مقاله  به معرفی نظریات  مارک روزنفلد  رقاص مجالس زنانه پرداختیم. او در این بخش سعی می کند مشکلاتی را توضیح دهد که مردان را وا می دارد برای شروع آشنایی پیشقدم نشوند

9911179024_1664e1a472_b

در طی صدها هزار سال، محول ساختنِ مسئولیت تهیه غذا و شکار و حفاظت از خانواده باعث افزایش مهارت فیزیکی و قدرت جسمی مردان شد. اما زنان می بایست به مهارت های متنوع در زندگی اجتماعی تکیه کنند.

برای همین قدرت تشخیصِ نیت اطرافیان در زنان بیشتر رشد کرده است. زنان موقع توضیح دادن در باره اهداف و احساسات شان مسلط تر هستند ولی مردان معمولا در این زمینه ها از توانایی کمتری برخوردارند.

نمونه مشخص از این ضعف مردانه مربوط می شود به دوران آشنایی یا حتی شروع آشنایی با زنان… این یک حقیقت سراسری در همه جوامع انسانی است که جلب توجه زنان، برای همه مردان آسان نیست

از همان اوائل نوجوانی، جامعه برای پسرانی که از خود مهارت برای رویارویی و گفتگو با دختران نشان دهند امتیاز و احترام قائل است. پسران در بزرگسالی نیز با شدتی بیشتر، مدام باید به دیگران ثابت کنند که از مهارتِ معاشرت با دختران برخوردار هستند حتی اگر آمادگی اش را نداشته باشند.

مردان اگر خجول باشند این ریسک را تقبل نمی کنند که در بین دوستان از یک زن غریبه، تقاضای آشنایی و ملاقات بکنند. اگر شجاعت کافی داشته باشند قدم اول را برمی دارند ولی در اکثر موارد آنها هم با جواب منفی روبرو می شنوند.

بعضی مردان به دلایلی فکر می کنند که در ایجاد آشنایی اولیه با زنان، مهارت چندانی ندارد. بعد به این تلقین می رسند که « انگار مرد جذابی نیستند»

شما خانم های محترم، دفعه بعد اگر شاهد مردی بودید که متوجه شدید از شما خوشش می آید ولی مردد است و ریسک نمی کند، با ارسال نشانه های مثبت، بر جرئت آنها بیفزائید.

7 Secrets About Men Most Women Don’t Know

By  phto by Benicio Murray on Flickr

More from مرد روز