ده درس زندگی از نقاشان امپرسیونیست

GEORGES-SEURAT-Une-baignade-à-Asnières-Bathers-at-Asnieres-1883-84 (1)

GEORGES SEURAT

سبک نقاشی که در دنیا به « امپرسیونیسم» مشهور گشته است قبل از آنکه آثار بعضی های شان تا 100 میلیون دلار هم ارزشگذاری شود در زمانه خود، ناملایمات و بی اعتنایی زیادی کشیده اند. صبر و پشتکار این گروه از نقاشان، به غیر از ارزش هنری آثارشان، درس های نیز برای زندگی دارند

PIERRE-AUGUSTE-RENOIR-Moulin-de-la-Galette-1876

PIERRE-AUGUSTE RENOIR

نگاهی که امپرسیونیست ها به نقاشی افزودند نو و سنت شکن بود و برای همین مورد لعن و نفرین قرار گرفتند و دیوانه خطاب شدند. با این وجود چون به زاویه دید خودشان ایمان داشتند تردیدی به خودشان راه ندادند … یادمان باشد که زاویه نگاه هر کدام مان، فقط مختص خودمان است و این به خودی خود شگفت انگیز است.

CLAUDE-MONET-–-Impression-sunrise-1873-

CLAUDE MONET

منتقدین با دیدن آثار این گروه با طعنه، کارهای شان را تابلو نقاشی به شمار نیاوردند چون به نظرشان رسید که نقاشی ها نیمه کاره رها شده اند. لقبی که قرار بود برای تمسخر آثار به کار گرفته شود تبدیل به اسم سبک آنها شد. لقب توهین آمیز نه تنها امپرسیونیست ها را آزرده خاطر نساخت بلکه چون با شیوه کار و احساس خودشان راحت بودند تمسخر را تبدیل به تشویقی بی نظیر ساختند.

EDOUARD-MANET-Le-Déjeuner-sur-lHerbe-Luncheon-on-the-grass-1862-63

EDOUARD MANET

نقاشان امپسیونیست برای مدتها توسط «اکادمی هنرهای زیبا» نادیده گرفته شدند. اجازه فروش کارهای شان در حدی که توقع داشتند داده نمی شد. کارهای شان رد می شد. اما اعتقاد راسخ به کارشان باعث شد که صبورانه ادامه دهند.

VINCENT-VAN-GOGH-Self-portrait-with-bandaged-ear-1889

VINCENT VAN GOGH

شکست بخشی از زندگی است. امپرسیونیست ها در اولین فرصتی که برای برپایی یک نمایشگاه داشتند شکست سختی خوردند. آثارشان به فروش نرفت و بازدیدکنندگان به کارهای شان خندیدند. اما این جمع نقاش، کوتاه نیامدند.

GUSTAVE-CAILLEBOTTE-Les-raboteurs-The-floor-scrapers-1876

GUSTAVE CAILLEBOTTE

شیوه کار امپرسیونیست ها سخت بود چون داخل استودیو کار نمی کردند.. نقاشی شان باید سریع و دقیق کشیده می شد چون به دنبال ثبت یک لحظه مشخص نظیر زاویه تابش آفتاب بر روی لباس و بدن اشخاص درون تابلو بودند. ثبت یک لحظه زیبا و خاص، سخت بود. اما عاشق کار بودن، سختی ها را آسان خواهد ساخت.

HENRI-DE-TOULOUSE-LAUTREC-At-the-Moulin-Rouge-1890

HENRI DE TOULOUSE-LAUTREC

وقتی بدانید چه می خواهید انجام دهید و هدف، نیت و شیوه اجرایش را نیز عاشقانه دوست داشته باشید می توانید امیدوار باشید که انگیزه و ایده نیز با شما همراه خواهد بود. امپرسیونیست ها قبل از آنکه بر روی تابلوی شان شروع به کار کنند یک تصور کامل از نقاشی شان در ذهن خود ایحاد می کردند و در فرصتی مناسب به روی تابلو می آوردند.

PAUL-SIGNAC-Le-Palais-des-Papes-Avignon-The-Papal-Palace-Avignon-c

PAUL SIGNAC

امپرسیونیست ها مشهور هستند به اینکه زیبایی را در جاهایی کشف کردند که قرار نبود اثری از زیبایی در آن مشهود باشد. منتقدین از اینکه شخصیت های درون تابلوهای این گروه از نقاشان، افراد عادی یا چیزهایی مثل یک رودخانه معمولی باشد ناراضی بودند.

JOAQUÍN-SOROLLA-La-hora-del-baño-The-Bathing-hour-1904

JOAQUÍN SOROLLA

امپرسیونیست ها عاشق تلالو و رد پای نور در اشیا و انسان ها بودند. آنها مجذوب انعکاس نور در یک لحظه مشخص می شدند چون معتقد بودند با حرکت و تغییر نور، زیبایی هر چیزی نیز با آن حرکت می کند و تغییر شکل می یابد.

WINSLOW-HOMER-Summer-night-1890

WINSLOW HOMER

 با تغییر نور یا سایه، موضوع مورد نقاشی امپرسیونیست ها تغییر می کرد. آنها با هر تغییر، یک چشم انداز جدید می بینند. ما انسانها نیز مدام تغییر می کنیم و چشم انداز و نگاه ما به زندگی نیز می تواند تغییر کند.

FRÉDERIC-BAZILLE-The-artists-studio-Bazilles-Studio-9-rue-de-la-Condamine-1870

FRÉDERIC BAZILLE

10 THINGS TO LEARN FROM THE IMPRESSIONISTS

http://www.artparasites.com/10-things-to-learn-from-the-impressionists-illustrated/

مرد روز در تلگرام

More from ترجمه‌ی محمد رادفر
یافتن رژیم غذایی شخصی برای بدن متناسب
پدر ۳۷ ساله ایی که بیشتر کودکی و بزرگسالی اش هم چاق...
Read More