مردان جهان تنهاتر شده‌اند

1453905935

بر اساس تحقیقات انجام شده، انگلیسی ها لقب تنهاترین مردان اروپا را نصیب خود ساخته اند. دو و نیم میلیون مرد انگلیسی هیچ دوستی در زندگی ندارد. اما چه دلایلی به این تنهایی میدان می دهد؟

می گویند مردان گوشه نشین می شوند چون تصویری که از مرد در رسانه های جهان ارائه می شود مرد پولدار و موفق و خوش هیکل و جذابی است با یک ماشین شیک و نو  … تصویری که با واقعیت بخش عظیمی از مردان جهان مطابقت ندارد.

می گویند دسترسی راحت تر به سکس، پورنوگرافی و دوستی با زنان، توانسته است بخشی از نیازهای اجتماعی و غریزی مردان را پوشش دهد. برای همین مردان با مقاومت کمتری، به گوشه گیری رضایت می دهند. به سمت تعهدو زندگی مشترک نمی روند و …

ادعا می شود که افزایش آشکار طلاق، ضربات سنگینی بر روی اعتماد به نفس مردان و اعتمادشان به دیگران ایجاد می کند که تعریف عملی اش، گوشه گیری است. قطع رابطه با جهان بیرون، احساس پشیمانی و فکر مداوم در باره رابطه ای که به هم خورد مردان را زمینگیر می کند.

مطرح می شود که شغل های جدید اداری که مردان را درون محوط های بسیار محدود قرار می دهد با ریتم بدن و انرژی مردان هماهنگ نیست و خستگی ذهنی بیشتری بر مغز مردان ایجاد می کند. خستگی روحی که رمق چندانی برای یک دوستی جدی بعد از کار باقی نمی گذارد.

افسردگی؛ عدم امنیت شغلی، بیکاری، برگزیدن کارهایی که نیاز به سفرهای طولانی دارد، پناه بردن به آرام کننده ها و شادیبخش های مصنوعی از جمله بازدارنده های زندگی اجتماعی مردان هستند.

مردان متاهل، به طور سالم و طبیعی، بعد از ازدواج، وقت و توجه شان به همسر و فرزندان معطوف می شود و برای همین، صرف وقت و توجه برای دوستان نزدیک شان، روز به روز کمتر می شود.

مردان اگر توقعاتی که جامعه از آنها دارد را برآورده نکنند سرشار از شرم و توهین به خود می شوند. برای گریز از توقعات اجتماعی، مردان به انزوا روی می آورند تا مدام به آنها گوشزد نشود که به سطح استاندارد مردانگی نرسیده اند.

تنهایی و بی دوست بودن مردان، واقعی و نگران کننده است.

2.5 million men ‘have no close friends’

http://www.telegraph.co.uk/men/active/mens-health/11996473/2.5-million-men-have-no-close-friends.html

Why Is Loneliness Becoming A Major Issue Among Men

http://www.huffingtonpost.co.uk/2014/11/05/loneliness-in-men-talking-about-it_n_6105402.html

 

More from مرد روز
جمعیت کنونی زمین، ۳۸ درصد احتمال دارد یک بیماری فراگیر دیگر را ببیند
دانشمندان یکی از دانشگاه های امریکا بر اساس آمار ثبت شده بیماری...
Read More