۴ مرد خلافکار برلینی و یک دختر

Victoria+Photocall+65th+Berlinale+International+a2B2GynVcPbl

همه شهرهای تقریبا بزرگ دنیا فستیوال فیلم بین المللی دارند و به نظر من یکی از بهترین هدیه ساکنین شهرها به خودشان می تواند این باشد که برای روزهای نمایش فیلم، مرخصی بگیرند. دیدن فیلم هایی از سراسر جهان در طی یک هفته تا 10 روز هم جهانگردی است، هم خواندن رمان های مشهور و جالب کشورها است که به فیلم برگردانده شدند و هم آشنایی با تازه ترین نوع موسیقی و لباس و غصه و شادی ملت های سیاره کوچک ما …

فستیوال بین المللی تورونتو از این نظر معرکه است چون منتخبی از برگزیدهِ بهترین  فستیوال های دیگر در طی سال است. من و همسرم  سال ها است سنتِ خریدن بلیط ها به صورت مجموعه  20 تایی که تقریبا نصف قیمت معمولی می شوند به ارزان ترین سفر توریستی مان می رویم بدون انکه شهر تورونتو را ترک کنیم.

فیلم اول و بسیار جالبی که از زاویه یک توریست می خواهم به شما معرفی کنم در باره 4 جوان خلافکار برلینی است که درون یک کلوپ رقص متوجه یک دختر جوان اسپانیایی به اسم ویکتوریا می شوند و در حین بازیگوشی های مستانه از او می خواهند به شبگردی شان در برلین بپیوندد.

ویکتوریای تازه وارد که فقط انگلیسی بلد است و با آنکه صبح زود می بایست به سر کارش در یک کافه برود از سر سادگی و کنجکاوی و البته تنهایی، یواش یواش به درخواست آنها جواب مثبت می دهد. یک شب واقعی برلینی برای وی شروع می شود که البته مصادف است با خلافکاری های شبانه چهار جوان الکی خوش که اینجا و آنجا شرارات هایی نیز کرده اند و از شرارت های سابق شان هم تعریف می کنند.

PicMonkey Collage

در نیم ساعت اول فیلم، تضاد بین معصومیت « ویکتوریا» و چهار مردِ پانکِ خطرناک و مست برلینی، ترس زیرکانه ای را در زیر پوست شب ایجاد می کند. چهار جوانی که انگار خدا را بنده نیستند و در کلوپ و خیابان در حال دله دزدی و یقه گرفتن و ماشین دزدی  و … می باشند.

اما برعکس همه این پیشداوریها با 4 جوان قیصرگونه ذاتا مهربان روبرو می شویم که همه به جز یکی که به نظر می آید ویکتوریا هم از او خوشش آمده، او را خواهر صدا می کنند. آنها حتی تلاش می کنند خلاف های قدیمی شان را پیش او معصوم جلوه دهند و بگویند آدم های خوبی هستند. آدم های خوبی که تنها عیب شان این است که غرق لذت جوانی و یللی و تللی و ریسک و رفاقت بازی و …هستند.

داستان هر لحظه نفس گیرتر می شود وقتی که می بینیم ویکتوریا هر بار با شجاعتی بی نظیر با خلاف کاری های کوچک و بعد همراهی شان در یک سرقت از بانک، می خواهد هر طور شده به آنها کمک کند.

باورنکردنی است چطور یک شبگردی و کنجکاوی ساده، هم ویکتوریا و  بینندگان فیلم را به نهانی ترین اتفاقات شهر برلین در ساعاتی که شهر برلین به نظر می آید خوابیده است می برد و تراژدی وحشتناکی که در کمین 4 مرد جوان برلینی است را تصویر می کند …

باور کنید صد بار هم به برلین بروید نخواهید توانست احساس واقعی اشنایی با شهر را کسب کنید آنطور که این فیلم برای تان تهیه کرده است. فیلمی که جوایز فستیوال ها و قلب تماشاگران را تسخیر می کند.

فستیوال تورونتو از امروز 11 سپتامبر به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت.

اطلاعات کامل عوامل تولید فیلم ویکیتوریا

Written By
More from Saide Kardar
شایعه خوشتیپ بودن مردان رم
سفر دو هفته ایی را با همسرم هاله و دخترم گلی به...
Read More