محمد نوشاد از دانشگاه تبریز تا هاروارد

noshad

محمد نوشاد یکی از محققین اصلی پروژه انتقال اطلاعات اینترنتی ( Li-Fi ) از طریق نور لامپ های LED  است که بدون صرف هیچ انرژی اضافی قادر است کار Wi-Fi را انجام دهد. او که از دانشگاه تبریز مهندسی الکترونیک را آموخته است با رتبه نفر چهارم وارد صنعتی شریف برای ادامه تحصیل شد. برای کار تحقیقاتی   به بارسلونای اسپانیا رفت و از آنجا برای ادامه تحصیل به امریکا عزیمت کرد و دکترای خود را در دانشکده مهندسی الکترونیک ویرجینیا گرفت.

او در حال حاضر مشغول گذراندن دوره فوق دکترای مهندسی الکترونیک در دانشگاه هاروارد است و همزمان مشغول همکاری با پروفسور Maite Brandt-Pearce است که در دانشگاه ویرجینا شاگردش بوده است. پروژه جدیدی که در حال توسعه آن آن هستند تاثیر بزرگی بر مجموعه انتقال اطلاعات در اینترنت جهانی و استفاده سریعتر و ارزانتر آن خواهد داشت.

سیستم انتقال Li-Fi در رقابتی بسیار شدید در چندین کشور در حال توسعه است و قدم جدیدی که تیم محمد نوشاد برداشته است به اندازه ای پیشرفت کرده است که چندین اختراع شان ثبت شده است و شرکت های سرمایه گذار تولیدی، توجه شان بر روی آباژورهای رومیزی است که گروه تحقیقاتی دکتر نوشاد طرحی کرده است. لامپ های رومیزی که قادر به انتقال و دریافت اینترنت از طریق نور چراغ خواهند بود.

Group

LED lightbulbs create wireless networks wherever they are installed By Colin Jeffrey

محمد نوشاد

More from مهرانگیز پاشا
دو ترانه متفاوت برای والنتاین
این روزها ابراز احساساتی نظیر عشق، از قبل بسته بندی شده و...
Read More