10 نوع همکار ناجور

Ricky Gervais as David Brent in The Officeصحبت از همکارهای خیلی عوضی و بی عرضه نیست که اصلا نمی شود یک کلام با آنها حرف زد و بهترین رفتار قایم شدن و دور از چشم شان بودن است. ولی چه رفتاری باید به خرج داد با همکارانی که هرچند مزاحم، خودخواه و مسئله ساز هستند ولی هنوز قابل تحمل اند؟

1- وراج

این نوع همکار هیچوقت متوجه نمی شود که جواب یک سوال ساده نظیر حالت چطور است را نباید با وراجی بی مورد و خودخواهانه در باره خاطرات زندگی شان جواب دهند. بدتر از آنها غرغروهای هستند که هم وراج هستند و هم نالان و مایوس …

راه گریز:  تظاهر کنید که مشغول کاری هستید و یا به دوستان تان بسپارید که بیایند و شما را از وراجی های ناتمام شان نجات تان دهند.

2- رئیس  با ذره بین

اینطور مدیر می خواهد در باره جزئیات کار نظر بدهند و مدام دخالت کند. انگیزه و جرئت را از آدم سلب می کند. چون به همه چیز سرک می کشد به احتمال زیاد رابطه شما با کارمندان رتبه پایین تر و یا تیمی که برای شما کار می کند را خراب می کند.

راه گریز: تا می توانید با ارائه گزارش زود به زود نگذارید هول بزند یا نگران شود. این نوع رئیس، اعتماد به نفس ندارد و بهتر است آن قسمت از کارهایش که خیلی اذیت می کند را به هر شکل ممکن به او یادآوری کنید.

3 – خوش خدمت ها

در عمل شیوه کار افرادی که می خواهند 110 درصد فعال باشند نباید مشکلی ایجاد کند ولی خوش خدمتی شان خیری ندارد جز آنکه نشان دهد شما به اندازه کافی کار نمی کنید. ناراحت کننده تر از همه اینکه، واقعا هم کاری صورت نمی دهند.

راه گریز : مطمئن باشید که با هم روی یک پروژه کار نکنید.با آنها رقابت نکنید و به رئیس تان خاطرنشان کنید که نتیجه و کیفیت کار را در نظر بگیرد نه تعداد ساعات کار یا رفتاری که در ظاهر شلوغ و فعال به نظر می رسد.

4 – همکار بی خیال و خونسرد

به احتمال زیاد در هر موسسه های یکی هم هست که مدام در حال قانون شکنی است. آدم جالب و غیرعادی است. از هیچکس هم نمی ترسد و خلاصه انگار برای خودش یک رئیس است. این نوع کارمندان چون کارشان را خوب بلدند و رقیب زیادی ندارند می توانند اینطور باشند.

راه گریز: دوست شان باشید ولی فاصله تان را حفظ کنید مبادا به همراه آنها با یک چوب رانده شوید.

5 – فامیل رئیس

به همین خاطر رابطه شان با بقیه کارمندان از موضع قدرت است. کارشان را بلد نیستند و کاری هم از دست شما ساخته نیست.

راه گریز: باید بپذیرید ولی در کنارش از خودتان بپرسید که فرق شما با آنها چیست؟ شما بر اساس قابلیت آنجا هستید و وی بر اساس پارتی بازی و فامیل بودن و حتی ترقی او در شرکت را هم به دل نگیرید. تا بوده چنین بوده. این شانسی است که برای بعضی ها وجود دارد.

6 – شایعه پراکن

شایعات و اخبار یواشکی در باره کار و زندگی خصوصی همکاران جالب و سرگرم کننده است ولی یادتان نرود که شایعه پراکن ها مدام دنبال طعمه هستند و اگر زیاد به آنها نزدیک شوید دیر یا زود اطلاعی از شما می یابند که احتمال دارد بروز دادنش، شما را به دردسر هم بیاندازد.

راه گریز: دوست شان باشید ولی با احتیاط. اگر کنجکاو رازی هستید از آنها بپرسید ولی چیزی به آنها نگویید که نتوانید انکار کنید.

7 – ترقی کنندگان

همکارانی هستند که به خاطر ترکیب شانس، پشتکار و تخصص به سرعت در محل کار ترقی می کنند. هدفمند بودن و بلندپروازی شان به آنها احساس ریاست می دهد.

راه گریز: در برابرشان قرار نگیرید. مطمئن باشید که آنها از قابلیت کاری شما مطلع هستند. با آنها دوستانه رفتار کنید ولی متوجه باشید که دوست شما نیستند.

8 – چاپلوس ها

ناراحت کننده است که سقوط قدم به قدم یک همکار به یک خبرچین یا چاپلوس رئیس را ببینید و بدتر از آن فرصت طلبی های خواهد بود که ممکن است به ضرر شما باشد.

راه گریز: زیاد سخت نگیرید. علاقه رئیس به آنها، ربطی به احترام گذاشتن به آنها ندارد. چاپلوسی قدرو منزلتی برای شان ایجاد نمی کند. گاهی نیز پی می برید که همه چاپلوسان زیاد هم بد نیستند و آدم های دوست داشتنی هم می توانند باشند و شاید یکی دو نکته نیز بتوانید از آنها بیاموزید.

 9 – آنها که ادای کار کردن را در می آورند

در همه جلسات با جدیت شرکت می کند. شروع کننده برنامه ها است. در شبکه های حرفه ای نظیر لینکدین هزاران آشنا دارد. در کمیته های مختلف عضو است. همه را می شناسد. نمونه کاملی است از رفتار معکوس هر آنچه که در رزومه اش لیست شده است. تقریبا کاری نمی کند و ناراحت کننده است که بقیه همکاران باید جور او را بکشند.

راه گریز: به مدیران خاطرنشان کنید که همه همکاران وظایفی که به آنها محول می شود را انجام دهند. بعید نیست که رفتار نمایشی شان مزایای هم برای شرکت می تواند داشته باشد. در ضمن چون از شبکه روابط خوبی برخوردارند همکار ماندگاری نخواهند بود.

10 – شماره دهم که قرار است در باره فردی باشد که در حال اخراج است را اینجا نگذاشتیم و به نظرمان کمی دور از فرهنگ شرقی ما است. پیشنهاد شد که با آنها که اخراج می شوند همدردی نکنیم چون می تواند دردسر ساز باشد.

 

The 10 worst personality types you encounter at work

http://www.telegraph.co.uk/men/thinking-man/11701743/The-10-worst-personality-types-you-encounter-at-work.html

https://web.telegram.org/#/im?p=@marderoozmedia

More from ترجمه‌ی محمد رادفر
کشف نزدیکترین سیاره مشابه زمین
سیاره Proxima b تقریبا ۳۰ درصد از زمین بزرگتر است. ۱۱ روز...
Read More