بی احترامی همسرم به من

مردی هستم در دهه سوم زندگی و از نظر اجتماعی در موقعیتی مناسب و بالا. با همسرم در یکی از کشورهای آمریکای شمالی زندگی می کنیم و هر دو شاغلیم با درآمد مناسب. مشکلی که میخواهم با شما در میان بگذارم این هست که همسرم به هیچ وجه احترام من رو نگه نمیداره.

این وضعیت سالهاست که وجود داره و با گذشت زمان بهتر نشده بلکه بدتر هم شده. این موضوع باعث افت شدید اعتماد به نفس من شده طوری که حتی در محل کار هم نمیتونم تمرکز کنم و به درستی کارم رو انجام بدم. تحمل این بی احترامی ها در خونه و حتی در حضور فامیل همسرم دیگه برام غیر قابل قبول شده. خوشحال میشم نظر شما رو بدونم.

  بهنام عزیز

بهترین و ساده ترین راه تشخیص، گفتگو است. شما بعد از این همه سال و سپری کردنِ بیشترین ساعات زندگی تان با هم و با وجود  خاطره ها و اهداف مشترک، باید امکان صحبت صمیمی و به دور از غرض ورزی را با هم داشته باشید.

دعوتش کن به یک شام خوب یا مسافرتی کوتاه و ساده … و در طی سفر سعی کن بهترین و کنترل شده ترین رفتار ممکن را داشته باشی تا دوران سفر در آرامش کامل قرار بگیرد. بعد در موقعیتی مناسب با او حرف بزن و تاثیرات رفتارش و دلایل رفتارش را بپرس…بدون تهمت و توهین و مطرح کردن بدی ها و اشتباهات و خاطرات تلخ… فقط از خودت و حس خودت برایش بگو… بگو که تاثیر منفی این رفتارش، شخصیت و هویت ترا جریحه دار و ضعیف می کند.

اما قبل از همه، این دلایل را پیش خودت مرور کن:

شاید از رفتار روزمره شما ناراضی است و یا در واکنش به بی اعتنایی شما، منفعلانه، مشغول تلافی است.

شاید فاصله سنی تان زیاد است.

شاید فاصله فرهنگی و اجتماعی تان اذیتش می کد.

شاید از نظر جنسی قادر به حل نیازهای همسرت نیستی. شاید هم  او تمایلی به شما ندارد و از نظر جنسی، سرد است و …

شاید رفتار و نحوه ابرازِ احساسِ همسرتان، صریح است و خودش هم نمی داند که مشغول بی احترامی است.

شاید دچار نوعی از افسردگی است.

Written By
More from بهمن
همسرم بیماری اختلال دو قطبی داشت
سلام میشه خواهش کنم راهنماییم کنین. من 4 سال پیش با کسی...
Read More