توصیه های مدرن و سنتی به زنان

i_am_that_girl

خانم دکتر Leslie Bell در کتابش  «Hard to Get» مدعی شده است که به نظر می رسد زنان جوان این نسل چون  مجبور نیستند به خاطر فشار اقتصادی و اجتماعی، قبل از 30 سالگی  ازدواج کنند و بچه دار شوند در وهله اول، احساس آزادی و راحتی می کنند. ولی وقتی با دقت بیشتر به زندگی شان نگریسته شود می توان متوجه شد که بسیاری از آنها دچار سردرگمی هستند. این در حالی است که زنان زیر ۳۰ سال، آزادترین و تحصیلکرده ترین نسل زنانی هستند که بر روی زمین قدم گذاشته اند.

  او معتقد است نسل زنان جوان در باره عشق، رفتار جنسی و رابطه با مردان، مردد و مسئله دار هستند. از طرفی، انواع توصیه های « مدرن» به زنان اراده و اعتماد می دهد و ترغیب شان می کند تا تمایلات جنسی شان را بپرورانند و از طرف دیگر، توصیه های سنتی و محافظه کارانه به آنها می‌گوید تا دیر نشده ازدواج کنید و تا قبل از ۴۰ سالگی، بچه دار شوید.

دکتر Bell می افزاید همین ۳۰ سال پیش، همه جا تاکید بر استقلال شخصی، بلندپروازی و قاطعیت شخصیت زنان جوان بود. حدود 10 سال پیش، زنان جوان بیست و چند ساله تشویق می شدند تا بی خیال و بلندپرواز، رابطه زناشویی را زیاد جدی نگیرند.

در ادامه این تناقضاتی که در پیام به زنان وجود داشت، کتاب ها و دستورالعمل‌های دیگری نیز مطرح بود مبنی بر اینکه از شغل تان استعفا دهید و به دنیای عشق و عاشقی سنتی و به خانه و آشپزخانه برگردید. کتاب پرفروش « Marry Him» به زنان توصیه می کرد که در اولین فرصت، هر مردی که به چنگ تان آمد را برای ازدواج تور بزنید.

 پروفسور روانشناسی کودکان، دکتر استیو بیدولف در همین رابطه می‌گوید « من همیشه فکر می کردم پسرها مشکل دارند ولی این اواخر نگران دخترها هستم چون به نظر می رسند آنها نمی دانند کی هستند و چه می خواهند؟»

دکنر بل برای گرداوری تحقیقات کتابش درباره گنگی و نامعلوم بودن سمت و سوی رفتارها و ارزشها می گوید زنان جوان نمی دانند چه توقعی ازعشق و سکس داشته باشند و به همین دلیل در رابطه شان با مردها زیاد موفق نیستند.

 

Amelia hill, Girl power generation confused about love, says psychotherapist

http://www.guardian.co.uk/lifeandstyle/2013/jan/04/girl-power-generation-confused-says-feminist

Unhooked

A Return to Modesty

 The Good Girl Revolution

Dr Leslie Bell, a psychotherapist who specialises in treating young women. She is the author of Hard to Get,

More from سعید داورپناه
میل سیری ناپذیر بشر
دکتر عصب شناس Kent Berridge معتقد است مغز ما مدام در جستجوی بیشتر خواستن...
Read More