سئوالاتی که نباید از لزبین ها پرسید

Together

روزنامه نگار امریکایی Anna Pulley می نویسد:«اجازه دهید سئوال هایی که رو که بهتره هیچ وقت از یه زوج های لزبین نپرسید، اینجا بیارم چون ممکنه با جواب های خوبی روبرو نشید»

1- از کجا می دونی لزبین هستی اگر مردها رو تجربه نکردی؟

جواب خودمونی: از کجا می دونی گی نیستی؟ شما هم که مردها رو تجربه نکردی؟

2- چطوری با هم سکس دارید؟

جواب اول: می شینیم یک چایی گل گاو زبان دم می کنیم و شروع می کنیم به خوندن «توی ای پری کجایی» و بعد به سمت عقربه ساعت خم و راست می شیم و در همون حین در باره سیاست هم کمی بحث می کنیم و … آخه این هم شد سئوال؟

جواب دوم: اصلا معلوم نیست چرا از روز ازلِ غارنشینی، آدمها با سکس زنها با همجنس های خودشون راحت نیستند. مگر توی این همه مدت، بشر فرصت نداشت بفهمه که سکس داشتن، لذت جنسی داشتن و حتی به اوج جنسی رسیدن محدود به یک وسیله برآمده و چسبیده به بدن نیست. هزاران نوع از همان شکل و حالت هر کدوم مون توی گنجه هامون داریم. تازه مگر شما از دست و دهن، بوسه و نوازش، زمزمه و نگاه، غذا و مشروب و شعر و تخیل استفاده نمی کنید؟

3- کدام تان مردِ ماجرا هستید؟

هیچکدام. این سئوال که کدوم مون مرد هستیم وقتی به ذهن خطور میکنه که یه عنکبوت در سقف خانه می بینیم و فکر می کنیم حالا کدوم مون جرئت می کنیم بریم بندازیمش بیرون… وگرنه، واکنش هر دوی ما به این سئوال این است که زن هستیم، حتی وقتی که عملاً یک جفت butch/femme باشیم. این سئوال نوعی توهین می تونه باشه که ما حتماً باید طبق الگوی زوج های زن / مرد رفتار کنیم بخصوص با آن برداشت کلیشه ای که از رابطه دو نفره و نقش «مرد» وجود داره! اگر از شما بپرسند توی رابطه شما مرد کیه خوشتان می یاد؟

4 – دوست داری سه تایی بپریم، من و شما دوتا؟

این هم از اون شایعات و باورهاست که محافظه کارها راه انداختند که ما لزبین ها یا مشغول از بین بردن نهاد خانواده در جامعه هستیم یا یه مشت الوات هستیم که گروه گروه با هم سکس داریم. نه عزیز محترم… ما انسانیم و سکس و عشق را مثل بقیه آدمها حس می کنیم. اما اعمال و رفتار ما مثل یک زن نیست هرچند بعضی از ما  لباس و آرایش زنانه داریم و ادای زنها را در می آریم. البته مثل خیلی از شماها، شاید آرزویش را داشته باشیم که گاهی از اینکارها بکنیم ولی به اندازه خودتان کار و زندگی و اخلاق و تعهد داریم.

5 – چرا با آلت مردانه مشکل داری؟

این هم از اون حرفاست. مثل این شایعه که ما از مردها متنفریم. همه ماجرای لزبین بودن چیزی جز این واقعیت نیست که میل و خواسته و جنس ادمها فرق داره. همین. مثل این ضرب المثل که میگه علف باید به دهن بزی خوش بیاد…

6 – به عنوان زن، حیفت نمیاد که خودت رو از شومبول محروم می کنی؟

نگران نباش، انواع و اقسامش را داریم حتی از اون نوعِ شبرنگی هاش

7 – شاید هنوز مرد واقعی به تورت نخورده؟

عزیز محترم یه نگاهی به دور و برت بندازی می بینی که یه عالم زن هست که هنوز شاهزاده سوار بر اسب سفیدش رو نمیشه و نمی تونه پیدا کنه و هیچکدوم شون نیامدن لزبین بشن … این حرفت داره غیرمستقیم تهمت میزنه به ما و میگه به خاطر اذیت هایی که از مردهای «نامرد» دیدیم لزبین شدیم. ما فقط از مردا به عنوان جفت خوش مون نیاد، معنی اش این نیست که ازشون بدمون میاد …

 

10 Things Not to Say to a Lesbian
http://www.alternet.org/sex-amp-relationships/10-things-not-say-lesbian

.

More from مرد روز
کاریکاتور روز – وضعيت جامعه در حال حاضر
آیا چون دروغ می گوییم اوضاع بد است یا چون اوضاع بد...
Read More