توقع بیشتر مردم از سکس چیست؟

marty_klein-460x307

Marty Klein با بیش از 30 سال مشاوره جنسی، در کتاب جدیدش « شعور جنسی: از سکس چه توقعی داریم» نشان می دهد چگونه از تب و تاب و سرگشتگی ناشی از امیال جنسی رهایی یابید و به جای آن، خودتان تصمیم گیرنده انرژی زیبای سکس باشید. گوشه های از مصاحبه اش با مجله سالن را برای تان تهیه کرده ایم:

1 – آیا احساس و عقیده مان در باره سکس در طول زندگی باید تغییر کند؟

همه جا فقط یک نوع از سکس و نیاز جنسی تبلیغ می شود و آن جذبه و انرژی جنسی دوران جوانی است. برای همین بیشتر آدمها خودشان را آماده انواع بلوغ و شعور جنسی نمی کنند. هیچکس نمی داند و نمی خواهد انواع دیگر احساسات جنسی را در خود بپروراند و تجربه کند. انسان 40 ساله به دنبال حس زیبای جنسی برای سن معقول و خوشفکری که در آن قرار گرفته است نیست. همه در هر سنی به دنبال بازگشت و بازسازی سکس دوران 20 سالگی خود هستند.

شعور اولیه جنسی انسانها بین 15 تا 20 سالگی شکل می گیرد و در آن سن بدن و قدرت و تشنگی و نیازهایش با انسان 40 ساله فرق می کند. در 20 سالگی بدن انسان بدون هیچ دلیلی، حتی در اوج  مثلا مست بودن یا چندین روز کم خوابی، قابلیت جنسی اش مخدوش نمی شود. در 20 سالگی تصویری که از بدن شریک جنسی و بدن خود داریم سر حال و  بی نقص است. هیچ نوع چین و چروکی در صورت نیست و …

ما در سن های بالاتر اصلا وقت آزاد کمتری داریم. مسئولیت های جدی زندگی بخش زیادی از انرژی روزانه ما را غصب می کند. بدن ما تغییر اساسی می کند. احساسات و عواطف و حتی نیازهای خشنود سازنده ما فرق می کند. آدم های میانسال باید برای سکس و وقت و مکانش صبر کنند و برنامه ریزی کنند. باید حواس شان به بچه های شان باشد. باید صبح زود به سر کار بروند و …

2 – بر اساس تجربیات خودت به عنوان مشاور جنسی، توقع بیشتر مردم از سکس چیست؟

اگر مستقیماً این سئوال را از مردم بپرسی جواب نامفهومی را در سر می پرورانند که معمولا ترکیبی است از لذت و احساس نزدیکی ولی تجربه و حس خودم از گفتگوی مستقیم و خصوصی که با خیلی ها داشتم این است که به نظر می رسد اغلب شان به دنبال نوعی رضایتمندی عاطفی و احساسی هستند.

ولی اغلب افراد توقع شان از سکس به وجود آوردنِ احساس جوانی، شادابی، وقار و محبت است. احساساتی که تضمین می کند آنها آدم های جمع و جور و نرمالی هستند که رفتار مناسب و تعیین شده ایی که برای شان تکلیف شده را با مهارت و موفقیت انجام داده اند.

3 – به نظر تو چه توقعی باید از سکس داشته باشیم که خشنودی واقعی را فراهم کند؟

راستش را بخواهی جوابش بیشتر بر می گردد به اینکه افراد چقدر وقت و انرژی برای توقعات شان صرف خواهند کرد. مثلاً می شود پرسید چه توقعی از وعده غذایی که خواهید خورد خواهید داشت؟ اگر یخچال تان تقریباً خالی باشد وفقط 5 دقیقه برای تهیه غذا وقت داشته باشید و ظروف لازم برای پختن در دسترس نباشد و حواس تان معطوف گفتگوی تلفنی باشد و مدام چشم تان را به ساعت بدوزید خوب معلوم است که غذای خوشمزه و خوبی نخواهید خورد.

مثال عمومی تر دیگری که می توانم بزنم در مورد زوج هایی است که سالهاست با هم رابطه زناشویی دارند. آنها نیز پس از مدتی، وقت و حوصله و انرژی به خرج نمی دهند تا غذای خوشمزه (جنسی) برای همدیگر درست کنند. در نتیجه رابطه جنسی شان معمولا کمتر و کمتر می شود. آنها به شکل منفعلانه ایی صبر می کنند تا وقتی که میل جنسی شان آنقدر قوی شود که مثل مورد اولی که اشاره کردم، سراسیمه، گرسنگی جنسی شان را بدون هیچ توجه و دقت، فقط برطرف می کنند.

بی دلیل نیست که بسیاری از زوج ها به شکلی غیرعادی، خود را از داشتن یک رابطه جنسی عاشقانه محروم می کنند. آنها با ایجاد فاصله زمانی بین روابط جنسی شان، امیدوارند صاحب عطش جنسی از نوع دورانِ جوانی شوند. در صورتی که بعد از مثلاً ده سال رابطه زناشویی، تنها چیزی که مدام نصیب شان می شود فاصله بیشتر بین سکس قبلی و بعدی شان خواد بود.

The (real) secret to hot sex – Tracy Clark-Flory
http://www.salon.com/2012/02/07/the_real_secret_to_hot_sex

http://life.nationalpost.com/2013/03/06/can-having-sex-make-you-smarter-yes-but-it-helps-if-its-with-a-new-lover-study-suggests

Image source

http://clclt.com/charlotte/finding-a-sex-positive-therapist-isnt-always-easy/Content?oid=3043389

https://web.telegram.org/#/im?p=@marderoozmedia

 

More from سعید داورپناه
آسیا و پولدار شدن از هر راه ممکن
محسن حمید، نویسنده پاکستانی الاصلِ امریکایی- انگلیسی، بخشی از تحصیلات عالیه اش...
Read More