پیشگیری حاملگی توسط مردان در راه است

male-birth-control

آخرین خبرها حاکی از آن است که تا سال 2017،  تزریق نوعی پولیمر به مردان امکان خواهد داد مسئولیت پیشگیری از حاملگی بدون استفاده از کاندوم را بر عهده بگیرند.

بنیاد غیرانتفاعی Parsemus اعلام کرد تزریق یکباره ماده پلاستیکی مخصوصی به نام Vasalgel در لوله انتقال اسپرم مردان، این امکان ایجاد می شود که مردان بدون مصرف داروی هورمونی یا کاندوم، قادر به پیشگیری حاملگی در حین سکس باشند.

شرکت خدمات بهزیستی فوق در مرحله اول تونسته است ثابت کند که تزریق پولیمر مخصوص به سه میمون بابون مذکر موفقیت آمیز بوده است. بابون های فوق از 6 ماه پیش و بعد از مسدود شدن لوله vas deferens شان اجازه داشتند با 15 بابون ماده بدون هیچ محدودیتی رابطه داشته باشند ولی در طی این مدت هیچکدام از بابون های مونث حامله نشده اند.

این ماده تزریقی تازه کشف شده تقریبا شبیه جراحی وازکتومی عمل می کند ولی فرق اصلی اش آن است که لوله مسدود شده به راحتی با یک تزریق دیگر باز شدنی است.

متاسفانه کمپانی های داروسازی نه تنها کمکی در مسیر پژوهش ها و مطالعات کلینیکی Vasalgel نکرده اند بلکه از به بازار آمدن یک تزریق پیشگیری کننده و همیشگی به جای مصرف ماهیانه آن دل خوشی ندارند. فرخنده ترین تاثیر بهداشتی آن بر روی زنان است که از نیم قرن پیش مصرف کننده دائمی قرص های ضد بارداری هستند و مسئولیت کنترل حاملگی را با افزودن داروهای مضر بر بدن شان تحمل می کردند.

مطالعات و تجربیات آزمایشگاهی بارها ثابت کرده است که مصرف قرص های پیشگیری توسط زنان، باعث بروز بیماری های قلبی، لخته شدن خون در بدن زنان و افسردگی شان می شود. یکی دیگر از دستاوردهای Vasalgel، جلوگیری از بارداری های ناخواسته است. فقط در امریکا نیمی از باردار شدن ها ناخواسته بوده است و بیشتر از 80 درصد حاملگی های ناخواسته در سنین زیر 19 سال به وقوع پیوسته است.

اگر استفاده از Vasalgel عملی شود در حالی که قدم بسیار بزرگی برای سلامتی زنان دنیا خواهد بود در عین حال هیچگونه عارضه ایی برای مردان در بر نخواهد داشت.

سالها زنها عهده دار پیشگیری از بارداری بودند و به نظر می رسد از این به بعد  مسئولیت جلوگیری  از بارداری می تواند بر عهده مردان باشد. مسئولیتی که مثل سابق تاثیرات بد بر روی بدن تحمیل نخواهد کرد. چون مردان لازم نیست با خوردن داروهای هورمونی و توسل به تغییرات شیمیایی در ساختمان بدن شان به پیشگیری از بارداری دست یابند.

 

Male Birth Control, Without Condoms, Will Be Here by 2017 – Samantha Allen

http://www.thedailybeast.com/articles/2014/09/09/we-ll-have-male-birth-control-by-2017.html

image source

http://www.ibtimes.com/male-birth-control-pill-oral-contraceptive-tested-would-block-transport-sperm-1493712

More from ترجمه‌ی محمد رادفر
زندگی بدون فرزند پوچ و بی هدف نیست
 ۵ - پس چه کسی از تو مراقبت خواهد کرد وقتی پیر...
Read More