وایگرای زنانه

http://life.nationalpost.com/2013/06/03/viagra-for-women-promises-boost-of-satisfaction-in-bed-while-critics-warn-against-medicalization-of-female-sexuality/

گزارشات علمی متعدد در امریکا و اروپا حکایت از آن دارد که زنان زودتر از مردان، میل جنسی خود را نسبت به شریک زندگی شان از دست می دهند. این واقعیت به خودی خود این امکان را فراهم می کند که جستجو برای دستیابی به یک داروی معجزه بخش برای یافتن وایگرای صورتی هم در پیش گرفته شود. اما تلاش برای یافتن یک قرص که تمایل جنسی از دست رفته در زنان را به آنها باز گرداند به دلائل مختلف نمی تواند به سادگی دستیابی به وایگرا باشد.

بخشی از روانشناسان به طور تلویحی، قرارداد ازدواج و ماندن در یک رابطه طولانی مدت را مقصر می شناسند ولی در ضمن می دانند که توصیه به رابطه آزاد و به زیر سئوال بردن ازدواج، جز نگرانی، تشویش و ضربات عاطفی در جامعه کنونی نتیجه ایی نخواهد داشت.

ازدواج های کنونی عاطفی تر و با شناخت بیشتر و در سنین عاقلانه تر صورت می گیرد. نسل جدید زنان که در ضمن از نظر مالی مستقل تر از گذشته هستند قادر هستند دلیل اصلی دلسردی جنسی شان که همان از دست دادن میل و شور جنسی به شریک زندگی شان است را مورد شناسایی قرار دهند. اما در عین حال می دانند که به هم زدن رابطه زناشویی و شبکه وسیع عاطفی و مالی خانواده و فرزندان به آنها اجازه نمی دهد که خیلی راحت به پایانِ یک پیوند فکر کنند.

همه این ماجراها دست به دست هم داد تا یافتن یک وایگرای صورتی به طور جدی مد نظرقرار بگیرد. دارویی که بتواند باعث افزایش میل جنسی زنانی شود که به تعهد زناشویی .پایبند هستند   یکی از سراسری ترین تحقیقات در زمینه پیدا کردن قرصی که قادر به افزایش میل جنسی زنان باشد توسط دکتر Adriaan Tuiten صورت پذیرفته است.

راه اندازی یک تحقیق میدانی در 16 کلینیک روانشناسی از جمله تلاش های شرکت هلندی Emotional Brain می باشد که تحت نظر دکتر Adriaan Tuiten به دنبال یافتن قرص وایگراگونه ای است که قرارش فقط تحریک فیزیکی اعضای جنسی زنان نیست. امید برای یافتن وایگرای صورتی در حقیقت یافتن راه حلی است که به زنان امکان دهد با آن دلسردی جنسی شان به شریک زندگی را برطرف کنند.

موسسه هلندی Emotional Brain مدعی است که با قرص های Lybrido, و Lybridos می توانند از طریق ارائه تستاسترون و sildenafil که نوعی داروی ضد افسردگی است ( دو ماده اصلی موجود در وایگرای مردان) زنان را از حالت دلسردی جنسی خارج سازند.

در حال حاضر سازندگان Lybrido که هنوز در مرحله تحقیقات بالینی است مدعی هستند مصرف داروهای آنها از 6 ماه قبل باید آغاز شود و شرط تجویز آن توسط روانپزشکان، باید مبتنی بر دیدن عوارضی نظیر نداشتن میل جنسی، از دست دادن علاقه به عمل جنسی به شریک زندگی و مشکلات روحی و روانی ناشی از دلسردی جنسی باشد.

مخالفین با داروهایی که قرار است تمایل جنسی زنان را افزایش دهند بر این نکته تاکید می کنند که  وجود داروهای ضد افسردگی در این قرص ها  به خودی خود از بین برنده تمایلات جنسی در افراد است.

اعتراض اساسی دیگر بر می گردد به احتمال سوء استفاده از این نوع داروها و همانطور که برای وایگرا اتفاق افتاد افراد دلائل و انگیزه های عمومی تری برای استفاده از آن می یابند. اتفاق غیر قابل کنترلی که این نتایج و عوارض مهم تری را با خود ایجاد خواهد کرد. در حقیقت وایگرای زنانه بیشتر از هر چیز قرار است با مغز زنان دست و پنجه نرم کند.

 

در بخش اول

 

Daniel Bergner – Unexcited? There May Be a Pill for That

http://www.nytimes.com/2013/05/26/magazine/unexcited-there-may-be-a-pill-for-that.html?pagewanted=2&_r=0&ref=magazine

Evette Dionne – Newsflash: Women are Less Monogamous than Men

http://www.clutchmagonline.com/2013/05/newsflash-women-are-less-monogamous-than-men/

Photo credit : Jake Chessum for The New York Times

More from سعید داورپناه
مردان هم لخت شان زیباست
عکاس معروف  تصاویر لخت مردان «ویوین میرچ ویک» می گوید بدن مردان...
Read More