چرا آشنایی با یک دختر برای بعضی ها آسان است

670px-Make-Friends-With-an-Extremely-Shy-Person-Step-1
من پسری ۲۷ ساله هستم و زمان مواجه با جنس مخالف و ناآشنا، خیلی خجالتی می شوم. نمیدونم باید چکار کنم؟ میخواستم اگر امکانش هست به من راهنمایی کنید.

 مازیار عزیز

 این را مطمئن باش که دست و دلِ اغلب مردان در روبرو شدن با زنی جذاب و ناآشنا خواهد لرزید.

تو از کره مریخ نیامدی. این را حتمی بدان که قیافه، حالت، کردار و شخصیت تو طوری ساخته شده است که بدون تردید، باب طبع افراد دیگر خواهد بود. کافی است در خیابانها قدم بزنی و ببینی چقدر سلیقه آدم های دیگر می تواند حتی عجیب و غریب باشد. مهم این است که همه آدمها، سلیقه و طبع مخصوص خودشان را دارند.

 شک نکن وقتی به جنس مخالف، خیلی ساده و طبیعی می گویی که او برای تو جذاب و خوشایند است دنبال هیچ نیت بد در این میل و عاطفه زیبا نگرد… مطمئن باش برایش خوشایند است حتی اگر ترا نپسندد.

 یادت باشد که تو از میان مثلا صد دختر، ۹۹ تای شان را نپسندیدی، پس طبیعی است که حق بدهی او نیز از تو خوشش نیاید. نه آن ۹۹ دخترعیب و ایرادی دارند و نه تو که مورد پسند قرار نگرفتی… این را یکبار برای همیشه بپذیر که جواب رد شنیدن در مرحله اول آشنایی، هیچ ربطی به شخصیت و ارزشِ وجودی تو ندارد.

 شانس را مهم بدان. به شانس مهلت بده. از دهها نفر جواب منفی بشنو تا بالاخره یکی هم پیدا شود که از تو، همانطور که هستی خوشش بیاید.

 این نقل قول را از یکی از بهترین نویسندگان انگلیس «جولیان بارنز» برایت می نویسم که در یکی از داستان هایش می گوید: «فقط تا ۲۵ سالگی می توانی والدین و دیگران را مقصر مشکلاتت بدانی» … پس هیچکس را مسئول وضعیت خودت ندان جز خودت. تو شاید برای خیلی چیزها به پول، شانس، خانواده و موقعیت نیاز داشته باشی ولی برای آشنایی با یک دختردر درجه اول نیاز به شخصیت خودت داری.

تصحیح رفتار بد نیست ولی خودت را تغییر نده … اگر لازم بود گاهی بیشتر حرف بزن. اگر لازم بود گاهی کمتر خجالتی باش ولی همیشه با هر که هستی، فقط « خودت» باش.

 

 

IMAGE SOURCE

http://www.wikihow.com/Make-Friends-With-an-Extremely-Shy-Person

 

Written By
More from بهمن
بیشتر فهمیدن، انسان را غمگین نمی‌کند
سنگ صبور عزیز ۲۱ سال دارم ولی هیچ یک از احساساتم ارضا...
Read More