ستایش قدرت زیبای مردانه

Photo by Elliott Erwitt/Magnum Photos. Courtesy of teNeues.

به همان اندازه که بدن عضلانی آرنولد شوارتزنگر ۲۹ ساله، جذاب و توجه برانگیز بود، نگاه های ستایشگر مردان سالن نیز جالب به نظر می رسد. .

قدرت و ستایشی که در بدن مردانه آرنولد شوارتزنگر جستجو می کنیم ستایشِ خصلت های مردانه ای است که به ما اعتماد به نفس می دهد تا همچنان حامی و محافظ خانواده و اجتماع بمانیم.

مردان به طور طبیعی آفریده شده اند تا قوی و محافظ باشند. در طی هزاران سال از زنان و فرزندان شان در برابر مهاجمین و متجاوزین و حیوانات وحشی دفاع کردند.

در تمام حیات، فقط اورانگوتان ها هستند که فرزندان شان تا سنین نوجوانی، احتیاج به مراقبت دارند و ماده های شان هر هشت سال یک بار بچه دار می شوند و بیشتر از ما برای فرزندان شان وقت و انرژی می گذارند.

برای ما مردان امکانپذیر نبود که فرزندمان و مادرشان را به حال خود رها کنیم چون شانس بقای آنها عملا یعنی شانس بقای ژن مردان و در نتیجه، ادامه نسل بشر.

دنیا البته این روزها کاملا تغییر کرده است. این روزها، مردان برای ادامه زندگی خود و خانواده، احتیاج به قدرت شکار و حتی زور بازوی بازمانده از دوران بسیار قدیم را ندارند ولی جذبه بدن نیرومند داشتن هنوز در وجود بخش بزرگی از مردان، زنده است.

Photo by Elliott Erwitt/Magnum Photos. Courtesy of teNeues. New York City, 1976,

New York City, 1976 Arnold Schwarzenegger, “Articulate Muscle:

More from ونداد زمانی
فروید و تئوری تمنای مرگ
فرهنگ غربی در قرن ۱۹ میلادی توانست برای اولین بار امیال و...
Read More