چرا زنان ناز می کنند

یکی از تحقیقاتِ فصلنامه European Journal of Personality توانسته است بخشی از دلائل نازِ معشوق و اینکه دستیابی به او باید سخت باشد را توضیح دهد. به نظر می رسد زنان از دوران اجداد باستانی تاکنون، به طور عمد به مردانی که به آنها اظهار علاقه می کردند روی خوش نشان نمی دادند تا بتوانند از میان آنها، مردی که انرژی بیشتر برای خواستن و دست یابی به آنها نشان می دهد را از بقیه جدا سازند.

\دکتر پیتر جانسون دستیار پروفسور دانشکده روانشناسی دانشگاه استرالیایی Western Sydney می گوید: « چون ارزش بیولوژیک زنان در مرحله جفت یابی بیشتر از مردان است زنان بیشتر از مردان از  شیوه ناز کردن برای تشخیص جفت مناسب استفاده می کنند.»

زنان از همان دوران بسیار قدیم متوجه شدند رابطه جنسی، زندگی شان را برای حداقل 3 سال دستخوش تغییر شدید خواهد کرد. برای همین برای خودشان و فرزندشان حیاتی بود مردی را انتخاب کنند که بیشتر از بقیه، شانس حفاظت و حمایت شان را برای سال های آتی دارا باشد.

انواع ناز و کرشمه، از  ترفندهای زنان برای یافتن جفت مناسب می باشد. در یکی از تحقیقات، لیستی از انواع بهانه ها برای ترغیب و یافتن مردی که علاقه و تعهدش را بروز دهد تهیه شد و در برابر 500 دانشجوی دختر و پسر قرار گرفت تا از میان آتها، کلک مورد علاقه شان را مشخص کنند.

در تحقیق دیگر، از 300 دانشجوی امریکایی خواسته شده است تا از درون لیست ناز و کرشمه، دو نمونه را دستچین کنند که از این میان همواره « وانمود کردن به دستیابی سخت تر، باعث خواستنی تر شدن فرد مزبور می شود» و « یافتن فردی که از تعهد بیشتری برخوردار است» بیشتر از بقیه برگزیده شده است.

یک گروه دیگر متشکل از 425 دانشجوی امریکایی اذعان داشته اند هر چقدر فرد مورد علاقه شان دست نیافتنی تر باشد میل بیشتری برای توجه و حتی صرف هزینه و وقت برای آنها دارند.

 

Playing Hard-to-Get: Manipulating One’s Perceived Availability as a Mate
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/per.1881/abstract

http://www.chicagonow.com/joy-love-lessons-sex-dating/2013/01/the-truth-about-playing-hard-to-get/

http://www.menshealth.com/sex-women/why-she-plays-hard-get#cxrecs_s

http://www.nbcnews.com/health/playing-hard-get-actually-works-study-confirms-1C7687504

منبع تصویر

New Love Times

More from سعید داورپناه
انگشتر ضد خیانت
newser.com می نویسد حلقه ازدواجی به بازار ارائه شده است که فرصت...
Read More