ترس مردان از همجنسگرایان

Homosexuals-2

در یک شب سرد زمستانیِ تورونتو، من و همسرم به دعوت دو دوست گی کانادایی به یک بار شلوغ در منطقه همجنسگرایان شهر رفتیم. هنوز دقائقی نگذشته بود که من و دو دوست همراه ما جردن و مایکل در پیست رقص که جا برای سوزن انداختن نداشت در حال رقصیدن بودیم ( البته در مورد من فقط حرکات نامنظم پا و دست بود تا رقص) …

در حین رقص بدونِ اغراق در حال غبطه خوردن برای زنان و دختران شهر بودم و اینکه چطور بخش بسیار زیادی از مردان خوش هیکل و واقعاً خوشتیپ شهر از دسترس آنها خارج شده اند. در همان حین متوجه شدم که تقریبا ۱۰ مرد در فاصله ایی نزدیک با من در حال هنرنمایی رقص شان هستند. نگاهی به گوشه سالن و همسر تنهای خودم که مشغول نوشیدن شرابش بود باعث شد تا از پیست رقص فاصله بگیرم.

با خنده آنها و حتی همسرم، ناچار شدم بخندم ولی به یکباره وحشتی ناخواسته و قدیمی همه وجودم را فرا گرفت. نوعی چندش که قبلا در رفتار ناشی از تنها بودن تصادفی یک زن با من در آسانسور می توانستم  در آنها تشخیص دهم یا نگاه نگران زنانی که در پیاده روی شبانه، جلوتر از من قدم می زدند. نوعی ترس و عدم اعتماد که هر چه بیشتر در باره اش فکر می کردم زننده تر به نظر می رسید.

بی شک دلائل بسیار زیادی برای واکنش ها و ترس های خواسته یا ناخواسته مردان نسبت به گی ها وجود دارد ولی تحقیقات جدید ثابت کرده است که « ما مردان از گی ها می ترسیم چون به طور ناخوداگاه این فکر به ذهن ما خطور می کند که در معرض علاقه جنسی آنها قرار داریم و خلاصه اینکه آنها ممکن است به ما نظر داشته باشند.»

دو پروفسور روانشناسی از دانشگاه ویسکونسن و آریزونا (Angela G. Pirlott & Steven L. Neuberg ) برای اثبات پیشدواری ها، تعصب های جنسی و از جمله آنها  ترس مردان از همجنسگرایان از ۵۳۳ دانشجوی شرکت کننده در سنجش خواستند که به دو سئوال پاسخ دهند. اول اینکه چه نوع هویت جنسی دارند؟ و دوم اینکه با چه نسبتی فکر می کنند که گی ها، لزبین ها و دو جنسی ها تمایل به رابطه جنسی با آنها دارند؟

نتایج سنجش، بازگو کننده همان احساس ناخوشایندی بوده است که در محوطه رقص در کنار همجنسگرایان داشتم. فکر می کردم مردان گی با نگاه خریدار! به من می نگرند در صورتی که این احساس شاید برای زنان در کنار مردان گی و یا ما مردان در کنار زنان لزبین کمتر باشد. احساسی که سرچشمه اش شاید فقط یک پیشداوری است.

 

 

 

Homophobia, Sexual Prejudice Driven By Fear Of Unwanted Sexual Advances By Gays, Lesbians: Study.

http://www.huffingtonpost.com/2013/07/09/homophobia-fear-unwanted-advances-study_n_3566556.html

Sexual Prejudice: Avoiding Unwanted Sexual Interest?

https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/1948550613486674

More from ونداد زمانی
فروید و نظریه فاحشه و فرشته
  برای بعضی ها، زنان دو نوع هستند. یا باکرهِ نجیب و...
Read More