فیلمِ پدر علیل و دختر 6 ساله اش

اولین فیلم سینمایی کارگردان جوان امریکایی بن ذیتلین بر سر زبان‌هاست. « جانور جنوبِ وحشی » فیلمی است در باره دختر بچهِ  6 ساله یک سرزمین خیالی ( تلفیقی از لوئیزیانای امریکا و قطب جنوب) که هیچ تماسی با دنیای خارج ندارد. دختر خردسالی که با پدر علیل و رو به مرگ زندگی می کند و همه آرزویش پیدا کردن مادرش است.   Frame grab from opening fireworks sequence

بازی حیرت انگیز قهرمان خردسال فیلم آنقدر طبیعی است که شایعه قرار گرفتن وی در لیست مقدماتی جایزه اسکار امسال نیز به گوش می رسد. فیلم فوق یک اثر لطیف خانوادگی است و  دور از انتظار نیست که با چشمان اشک آلود  به پایان قصه برسید.

شهرت بین المللی فیلم « جانور جنوبِ وحشی» مدیونِ پرداختن به مسائلی نظیر گرم شدن کره زمین، فقر و خانواده های تک والده و تک فرزند است اما تاکید اصلی فیلم در باره نسل جدیدی از دختران است که از همان کودکی در می یابند نقش آنها در دنیای پیرامون کمتر از پسران نیست.

  در طی فیلم یک جدال صمیمی بین پدر و دختر خردسال در جربان است و پدر با آنکه می داند به زودی فوت خواهد کرد دست از مسئولیت خودش در قبال فرزندش نمی کشد و می‌خواهد با هر نوع  ترفندی، احساس اعتماد و استقلال را در ذهن دخترش فراهم نماید.

کارگردان بسیار جوانِ فیلم، بن ذیتلین، قادر بوده است تصاویر زیبایی را برای یک داستان تخیلی گرد آورد که خیلی نزدیک به رویاهای یک کودک 6 ساله بود.

Beasts of the Southern Wild

 .

More from سعید داورپناه
ترس از شادی و خوشبختی
روانشناسی روز به روز تعداد بیشتری از تعصب های حک شده در...
Read More