توصیه برنده نوبل فیزیک: همان اول بگویید چه میخواهید

شاید باور نکنید که شیوه آشنا شدن من با زنها با اینکه یک روش ریسکی و سریع بود ولی منجر به این شد که سهم من نسبت به مردان دور و برم بیشتر از میانگین عمومی بود.

نکته جالب این است که پس از دهها سال زندگی مجردانه و روابط متعدد با استفاده از تکنیک ابداعی خودم، از همین طریق عاشق زن بسیار دلخواهم شدم و ۱۴ سال از زندگی مشترک مان می گذرد.

دقیقا نمی دانم چه چیزهایی باعث شد که من بتوانم تشخیص دهم اگر صریح و بدون دروغ به طرف مقابل که او هم به هر حال عملا نشان داد از من خوشش آمده بگویم دوست دارم ببینم توی رختخواب چقدر از همدیگر خوش مان می آید؟

در درون ایران شاید یک اشاره صریح به اینکه « من ازت خیلی خوشم آمده ولی قصد ازدواج ندارم» کفایت کند. البته نحوه گفتن این پیشنهاد به همین سادگی نیست. تشخیص مقدار واقعی علاقه طرف مقابل به من، شرایط و مقدار شعور و استقلال فردی طرف مقابل و پیدا کردن لحظه مناسب برای ابراز درخواستم خیلی مهم هستند.

در موارد زیادی طرف مقابل به هر دلیلی که برای خودش مهم بود جواب منفی می داد و خوشبختانه وقت و انرژی هر دوی ما لازم نبود تلف شود.

من از او خوشم آمده بود و تمایلم را بیان کردم. اگر شرایط و مقدار خوشایندی او به هر دلیلی همسو با من می شد رضایت می داد. وگرنه هر دوی مان را به خیر و سلامت. نه بی احترامی در کار بود نه فریفتن و پرداختن هزینه رستوران و هدایا نه شکسته شدن قلب هیچکدام ما…

آخرین نکته جالب اینکه این اواخر پی بردم Richard Feynman که برنده جایزه نوبل و متخصص فیزیک کوانتم در کتابی که منتشر کرده فصلی را برای زندگی خصوصی دوران مجردی اش اختصاص داده است که همین روش را برای تفریحات سالم و طبیعی خود با جنس مخالف برگزیده بود.

او تعریف می کرد برای یک کار تحقیقاتی اطراف شهری کار میکرد و یکی دو بار در هفته به آن شهر می رفت شاید که با زنی که برایش جذاب بود رابطه پیدا کند. او هر بار وارد رستورانها و بارها می شد با دست و دلبازی تمام برای زنی که آن شب نشانه کرده بود مشروب می خرید و غذا سفارش می داد ولی اتفاقی نمی افتاد.

ذهن ریاضی این دانشمند به او اجازه داد یک بررسی دقیق از رفتار خودش داشته باشد. او پی برد که زنها به سرعت می فهمند که قصد ما چیست و اذیت می شوند که از راه مستقیم و پول خرج کردن و توجه دروغین به آنها و ابراز علاقه برای آشنایی شخص خودشان، تلاش می کنیم آنچه را می خواهیم به دست آوریم.

او وقتی به نتیجه جدید رسید سریع اقدام کرد و بعد از شاید یکی دو هفته و چند نوبت جواب منفی شنیدن با زنی روبرو شد که صداقت و صمیمتش را جذاب یافت و …

This Dating Advice by a Nobel Prize Winner Blew My Mind