دو تناقض در زندگی که منطق ندارد

زندگی پر است از تناقض هایی که نباید هیچ منطقی داشته باشند ولی همه ما فرصت پیدا می کنیم که شاهد آنها باشیم. واقعیت اصلی شاید این است که روبرو شدن با این اتفاقات متضاد و متناقض به زندگی معنای کامل می دهد.

تناقض اتفاق ناگهانی

درخت معروف بمبو وقتی درون نیزار جوانه می زند نزدیک به ۵ سال در حال ریشه دواندن است و اصلا قابل رویت نیست. به نظر می رسد هیچ اتفاقی نمی افتد. ولی به یکباره ظرف ۶ هفته قدش به ۲ متر هم می رسد.

همه ما تجربیاتی داریم و تلاشهایی را پیگیری کرده ایم که به نظر می رسید جواب نمی دهد و اتفاقی نخواهد افتاد ولی به یکباره همه جیز بر وفق مراد می شود. یا برعکس همه چیز آرام و بدون تلاطم پیش می رود ولی به یکباره همه چیز در هم می ریزد و شکست پشت شکست را شاهد خواهیم بود.

به نظر می رسد زندگی مشغول به رخ کشیدن تناقض ها است ولی اگر صبور باشیم و دقت عمیقتری به این گونه حوادث داشته باشیم متوجه می شویم هر اتفاق به مرور و به کندی زمینه یک فوران ناگهانی را فراهم می کند.

صدها بار تلاش می کنی و خبری نیست ولی خود این تلاشها و خطاها و ندانستن ها به یکباره یک بینش و عمق جدید به شخصیت و مهارت فردی تبدیل خواهد شد.

تناقض شکست

زندگی به همه دیر یا زود نشان می دهد که هر چه دچار شکست بیشتری در مسیر کار و روابط خودمان داشته باشیم شانس موفقیت مان افزایش می یابد. «مایکل جردن» یکی از بهترین بسکتبالیست های جهان می گوید:

«من روی هم ۹ هزار بار شوتهایی که به سمت تور کرده ام به بیرون سبد پرت شده است. روی هم ۳۰۰ بازی را باخته ام. ۲۶ دفعه در لحظه آخر بازی، تیم من به من اعتماد کرد و شوت سرنوشت ساز آخر بازی را به من محول کرد ولی من نتوانستم داخل سبد بیاندازم. من بارها و بارها در زندگی شکست خوردم و اشتباه کردم و برای همه اینها است که توانستم موفق باشم»

5 Paradoxes In Life That Defy Logic

More from مرد روز
در باره مادران
یک مثقال مادر به اندازه هزار کیلو ملا می ارزد – ضرب...
Read More